יום ראשון, 6 במרץ 2011

חיסונים



התפשטותן של מגפות שפעת העופות ושפעת החזירים בעולם לפני מספר שנים העלו באופן משמעותי את מודעות הציבור לנושא של חיסונים. אומנם נוכח השטף העצום של המידע, הציבור עדיין נשאר מבולבל ובפיו שאלה אחת: "לחסן או לא לחסן"?

יש כאלה שיגידו כי חיסונים הם מתנת הרפואה לאנושות ויש כאלה שירימו גבה ויגידו כי מדובר באחד האסונות הגדולים ביותר העומדים למחוק את האנושות מפני כדור הארץ. טוב, כמובן יש גם אנשים המצדדים  בחיסונים, ומחזיקים בדעה שחיסונים זה טוב, אך במידה ובזמן הנכון. כך או כך, מדובר בנושא אינדיווידואלי לחלוטין אליו יש לגשת מוכנים ומצוידים במידע רלוונטי. 

חיסונים


חיסונים לתינוקות
חיסונים לתינוקות, זהו אחד הנושאים היותר שנויים במחלוקת. שיעור הפעוטות המקבלים את חיסוני השגרה בישראל נחשב לאחד הגבוהים בעולם, תוך שקבלת החיסונים אינה חובה לפי החוק.

יש הטוענים כי חיסונים לפעוטות מגיל מאד קטן הם לא בהכרח מתבצעים מטעמים בריאותיים, אלא יותר מטעמים מערכתיים, כאשר המדינה מנצלת את ההזדמנות שההורים בשנה הראשונה מגיעים לעיתים קרובות מאוד לטיפות חלב לצורך בדיקות, ובתקופה ה\זו היא מחסנת את כל הפעוטות, בעוד שבגיל מאוחר יותר תדירות הביקורים יורדת כמו גם הסבירות שיתחסנו.

חיסונים לחיילים
כל מי שמתגייס לצה"ל יודע כי בבקו"ם, בנוסף לחבילת הקיטבג הרגילה ממתינה לו חבילת חיסונים. מדובר במספר חיסונים: דיפטריה טטנוס, דלקת קרום המוח, צהבת, שפעת ושפעת החזירים, שבהתאם להחלטה המדינית תורמים לבריאות הכללית של כל החיילים אם כי לא מוגדרים כחובה על פי החוק.

חייל או חיילת שלא מעוניינים להתחסן יכולים לחתום על טופס ויתור על חיסונים, אך לזה יש לדאוג מראש. ואמנם אם בכל זאת החייל מעוניין להתחסן, הוא עדיין יכול להקל על עצמו, כשהוא יעבור את החיסונים מראש בקופת חולים ויגיש את האישור לחובש בבקו"ם. 



חיסונים למטיילים
חיסונים למטיילים בחוץ לארץ הוא אחד התחומים הנוספים והחשובים במיוחד. הוא זוכה ליותר ויותר הכרה, במיוחד נוכח העובדה כי ישראלים רבים נוסעים היום לטייל במדינות אקזוטיות רחוקות, שרובן בעלות רמת תברואה ירודה במיוחד. 

כבר לא מדובר רק בתרמילאים צעירים, משוחררי צבא שנוסעים להודו או לדרום אמריקה אלא במשפחות שלמות עם ילדים ואנשים מבוגרים הנוסעים לטיולים ארוכים לסין, לאפריקה, לאוסטרליה וכן הלאה. משרד הבריאות דואג לעדכן את רשימת המדינות לגביהן קיימת אזהרה תברואתית וניתן לעשות חיסונים בהתאם למדינה אליה נוסעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה