יום שני, 16 בנובמבר 2020

גילוי מרצון

 

מתי כדאי לבצע גילוי מרצון?

הליך גילוי מרצון נדרש להתבצע בתום לב, באופן כנה ובצורה מלאה לחלוטין. העניין של תום לב נבדק למשל על ידי רשויות המס באמצעות התייחסות אל תיקים פתוחים שכבר נמצאים נגד אותו חייב, בעוד את העניין של כנות מבררים לפי הדיווחים שמועברים על ההכנסות ועל הנכסים. בהליך של גילוי מרצון, אי אפשר לבצע רק חלק מהמטלות או לדווח על חלק מההכנסות והנכסים. במקום זה, החוק מחייב הליך כנה ומלא והשלמה שלו מהרגע שבו הוא מתחיל ועד שהוא מסתיים.

על רקע האמור לעיל, אפשר להבין מדוע ההחלטה לבצע גילוי מרצון היא מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. הטעות הנפוצה גורסת שאפשר לבצע גילוי מרצון בכל רגע נתון וכל עוד חושפים בפני רשויות המס את הנתונים האמיתיים גם מקבלים על זה את התמורה של חסינות מפני הליך פלילי – אך זה לא המצב. בפועל, ברשויות המס מספקים את התמורה עבור גילוי מרצון רק למי שמבצע אותו באופן כנה, מלא ובתום לב.



עם מי מתייעצים לגבי גילוי מרצון?

החדשות הטובות הן שניתן לבצע את כל הבירורים השונים בנושא של גילוי מרצון עוד לפני שמתחילים אותו. כך למשל אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע, לערב עורכי דין וכמובן לתאם פגישה עם יועצי מס. בכל אחד מהמקרים האלה, הדגש הוא על מעורבות אובייקטיבית של איש מקצוע שמכיר את התחום ואת המאפיינים של נוהל גילוי מרצון.

הדבר החשוב הוא לערב את אנשי המקצוע כמה שיותר מוקדם. כאשר מערבים את אנשי המקצוע מוקדם, ההליך מתקצר. בגלל שבשלבים האלה עוד לא מעירים את תשומת הלב של רשויות המס, ניתן לבצע בדיקת היתכנות של הליך כזה בלי להסתכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה