יום שלישי, 29 ביוני 2021

מחירי העברה

 

כל מה שצריך לדעת על מחירי העברה

המשמעות של מחירי העברה היא האופן שבו קובעים את המחיר של מוצר מסוים במדינה מסוימת, לעומת האופן שבו קובעים את המחיר שלו במדינה אחרת. הסיבה לכך שלפעמים צריך לקבוע מחירים שונים של מוצרים דומים קשורה לשיקולי מס. אם המיסים במדינה מסוימת הם גבוהים, כדאי לקבוע מחירים נמוכים עבור המוצרים שנמכרים בהם. אבל אם המיסים במדינה אחרת הם נמוכים, עדיף לקבוע מחירים גבוהים עבור אותם מוצרים וכך לשלם פחות מיסים.

כפי שאפשר להבין מכל האמור לעיל, השיקולים השונים של מחירי העברה קשורים בעיקר להתנהלות של חברות בינלאומיות. בין אם מדובר על חברה פרטית, תאגיד או ארגון בינלאומי, יש משמעות גדולה לאופן שבו קובעים מחירי העברה. במילים אחרות, הדרך שבה מחליטים על מחירי העברה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של תכנון מס.



כיצד מבצעים תכנון מס עם מחירי העברה?

את האופן שבו מתכננים מס צריך לבחור על פי מידת הפעילות והמדינות שבהן מוכרים את המוצרים או השירותים. ספציפית עם מחירי העברה, בודקים למשל מהן אמנות המס בין מדינות שונות, איזה מס חברות יש בכל מדינה, מתי אפשר לקבל הטבות מיסוי כאלה ואחרות וכן הלאה. ברוב המקרים, מי שמבצע את הבדיקות השונות עבור הארגונים והחברות הבינלאומיים הם יועצי מס ורואי חשבון.

התייעצות עם רואי חשבון ויועצי מס יכולה לסייע לבצע תכנון מס בלי או עם קשר לנושא של מחירי העברה. בשביל להפיק את מלוא התועלת מהאופן שבו קובעים מחירי העברה ובעיקר על מנת להתנהל בצורה חוקית שלא תסכן אף אחד מבעלי העסקים, כדאי לערב כמה שיותר מוקדם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים את התקנות ואת האמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה