יום ראשון, 21 באפריל 2019

פסילה מנהלית


פסילה מנהלית יכולה להיות קשה מאוד בעיקר אם אתם בטוחים שאתם לא אשמים בה. פסילה זו יכולה להינתן לפרק זמן ארוך מאוד, לעתים שלושה חודשים, והיא רק הפתיח לקראת אישום שיכול להיות כבר בדרך. זה הזמן להבין מה הצורך בפסילה מנהלית ומה ניתן לעשות עמה.

למה צריך את הפסילה המנהלית?
פסילה מנהלית היא למעשה היכולת של שוטר בדרגת פקח ומעלה לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג בלי משפט. אמנם מדובר על קיפוח זכות התנועה של אותו אדם אך בכל זאת יש זכויות חשובות יותר כמו למשל זכות הציבור לשלמות הגוף ולביטחון. פסילה מנהלית לא אמורה להעניש את הנהג אלא לדאוג שהסביבה תהיה בטוחה כיוון שאותו שוטר מבין כי הנהג מסוכן לציבור. יכול להיות שיהיו עבירות שבגינן יהיה ניתן להשתמש בפסילה מנהלית אך לא ישתמשו בה כי הסעיף השני לא יתקיים והוא יסוד סביר להגשת כתב אישום.


האם אפשר לערער על פסילה מנהלית?
אפשר לערער על פסילה מנהלית ואתם יכולים לעשות זאת יחד עם עורך דין תעבורה מוסמך. בית הדין לתעבורה הוא זה שיתעסק בעניינים הללו כאשר אפשר לערער על הפסילה בשל שני התנאים לשימוש בה. התנאי הראשון הוא שיש יסוד סביר לכך שיוגש כתב אישום, התנאי הוא שהנהג יתברר כמסוכן לציבור. במידה ושני התנאים הללו לא מתקיימים ניתן לערער ולקבל את הרישיון בחזרה.

שימוע אחרי שלושה ימים ממועד האירוע
חשוב לזכור כי אחרי פסילה מנהלית חייב להתבצע שימוע לאותו נהג. השימוע יתבצע לכל היותר שלושה ימים אחרי פסילה מנהלית כאשר בשימוע יוחלט האם להשאיר את הפסילה כמו שהיא ולהעמיד את הנהג לדין או להחזיר לו את הרישיון שהוא כל כך צריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה