יום שני, 21 באוגוסט 2017

תמ"א 38 תל אביב



תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה מציעה מגוון רחב של יתרונות עבור יזמים ובעלי דירות. עם זאת, בפרויקטים של תמ"א 38 תל אביב היא עדיין העיר המובילה בארץ מבחינת כמות והיקף. מספר הפרויקטים שפעילים נכון להיום בתל אביב גבוה יותר מכל עיר אחרת בארץ. השאלה המעניינת היא מדוע זה קורה ובאיזה אופן ניתן להביא לידי ביטוי את היתרונות של תמ"א 38 גם בעיר כמו תל אביב.
למה בתל אביב יש יותר פרויקטים של תמ"א 38?
ראשית, יש לציין את הביקוש הגבוה לדירות בתל אביב. הביקוש גדול משמעותית מההיצע ואחת הדרכים לענות עליו היא באמצעות עידוד פרויקטים של תמ"א 38. בפרויקטים כאלה מקבלים היזמים אפשרות להוסיף קומה אחת או יותר, להציע אותן למכירה ולמעשה להקל על הביקוש ולהרחיב את ההיצע. כל עוד הביקוש למגורים בעיר נשאר קבוע יש לפרויקטים של תמ"א 38 יתרון ברור.

שנית, בפרויקטים של תמ"א 38 תל אביב היא עיר מרכזית גם בגלל העובדה שיש בה המון בניינים ישנים. את הפרויקטים של תמ"א אפשר לבצע לצורך העניין רק במבנים שקיבלו היתר לפני ינואר 1980, ותל אביב היא אחת הערים הוותיקות במדינה שבה מאות בניינים שעונים על הקריטריון הזה. המשמעות הברורה היא שיש אפשרויות רבות לביצוע התמ"א בתל אביב והיזמים מבינים זאת.

מה היתרונות של תמ"א 38 בתל אביב?
כמובן שמכל האמור לעיל נגזרים גם יתרונות מסוימים. למשל, פרויקטים של תמ"א 38 בתל אביב עשויים להציע מחירים אטרקטיביים יותר עבור קהל היעד, לחשוף את הדירות למוכרים ושוכרים ולהקל על יוקר המחיה. הפרויקטים מבוצעים ברמה גבוהה ובאיכות בנייה משופרת. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה