יום רביעי, 25 בנובמבר 2020

מדריך לבחירת מעלון

 בחירה נכונה של מעלון מתחילה בהגדרת צרכים וסדר עדיפויות. את הצרכים אפשר להגדיר על בסיס נתונים רפואיים, כמו למשל סוג הבעיה שממנה בעלי מוגבלויות סובלים או הצורך הספציפי של קשישים לעומת צעירים. בהמשך, אפשר גם להיכנס אל עובי הקורה ולהגדיר את סדר העדיפויות מבחינת אופי השימוש במעלון.

בהגדרת סדר עדיפויות, מחליטים למשל האם משתמשים במעלון רק כדי לעלות במדרגות בתוך הבית, או האם זקוקים לפתרון כזה גם בשביל לעלות אל הרכב. לאחר מכן, משווים בין סוגים שונים של מעלונים לפי התנאים המתקיימים בשטח. מטבע הדברים, מעלון שאותו מתקינים על מדרגות ישרות לא יהיה זהה לדגם של מעלון שמתאים עבור מדרגות מסולסלות.

באיזה שלב מגדירים את מסגרת התקציב?

אי אפשר לבחור את המעלון שהכי מתאים לקהל היעד והלקוחות בלי להתייחס אל מסגרת התקציב. כאן, הסוד הוא להגדיר את מסגרת התקציב מראש ולהשתמש בה כסוג של מסנן בין הדגמים השונים. אם לדוגמא יודעים כמה כסף רוצים להשקיע בכל סוג של מעלון, יהיה קל יותר לסנן החוצה דגמים יקרים יותר שאינם רלוונטיים.

הגדרה של מסגרת התקציב מתבצעת בדרך כלל אחרי שמגדירים צרכים וסדר עדיפויות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, המחיר של מעלון אמנם חשוב – אבל הוא לא החשוב ביותר. בפועל, יותר חשוב שהמעלון יהיה מקצועי ובטיחותי. אז אם לא בטוחים לגבי רמת המקצועיות או הבטיחות של מעלון מסוים, רצוי לעשות את זה בעזרת הכנת שיעורי הבית. בסופו של דבר, הכנת שיעורי בית ואיסוף מידע הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך בחירת מעלון. במקביל, יהיה אפשר להשתמש במחיר ככלי לסינון על מנת לוותר מראש על דגמים זולים שלא עונים על הצרכים והקריטריונים.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה