יום רביעי, 3 בפברואר 2021

בדיקות חדירות

 

מה המשמעות של בדיקות חדירות עבור הארגון?

כל ארגון מודרני נדרש לבצע בדיקות חדירות בתדירות מסוימת. למרות שבינתיים אין חובה כזו בחוק, מדובר על דרישה לגיטימית שצריכה להיות מופנית כלפי כל ארגון בארץ או בעולם. בין היתר, המטרה של הדרישה הזו היא להגיע למצב שבו משלבים את הבדיקות בתוך הפעילות השוטפת של החברה. כאשר משלבים בצורה כזו את הבדיקות, זה אומר שהארגון מוגן יותר – וכך גם הלקוחות או השותפים העסקיים שלו.

המשמעות של בדיקות חדירות היא זיהוי מוקדם של חולשות אבטחה. אלו בדיקות שמבוצעות ביוזמת הארגון, לכן הוא מודע מטבע הדברים לתוצאות ולמסקנות. אבל בניגוד למצב שבו חולשות האבטחה מתגלות על ידי גורם שרוצה לאיים על הארגון או לסחוט אותו, כאן יש זמן להתארגנות ותיקונים. זו למעשה הסיבה העיקרית לכך שכדאי לבצע בדיקות חדירות ושחשוב לשלב אותן בהתנהלות השוטפת של הארגון.



היתרונות של בדיקות חדירות

בדיקות חדירות הן כיום נחלתם של ארגונים מבוססים בלבד. הסיבה לכך היא שהבדיקות האלה עולות כסף, שאין לכל ארגון כדי לממן אותן. אבל מצד שני, בעלי עסקים צריכים להסתכל על הנושא של בדיקות חדירות בתור השקעה לטווח ארוך. כאשר העסק או הארגון משלמים על בדיקות כאלה, הם למעשה מצמצמים את הסיכוי לכך שיתרחשו אירועי אבטחה שיאיימו עליהם.

בעידן של היום אין לעסקים הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. אם עסק מסוים לא רוצה להגיע למצב שבו הוא סופג איומי אבטחה וסייבר ולכן גם פגיעה מהותית במוניטין, עליו להקדים תרופה למכה. בפועל, הדרך הכי טובה לעשות את זה תהיה לערב חברה מקצועית ולתאם בדיקות חדירות. לאחר מכן, כל שנותר הוא לתקן את חולשות האבטחה ולעדכן את המערכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה