יום רביעי, 10 במרץ 2021

מעליות

הוראות הנגישות חלות על כל מקום ציבורי ועל חלק ממקומות העבודה. לפי כללי הנגישות המעודכנים שגם מקבלים את התוקף של משרד המשפטים וגופי הרגולציה, יש מקומות שבהם חובה להתקין מעליות. אבל בעוד בעבר התקנת מעליות נתפסה רק בתור דרך נוחה להקל על מעבר בין המפלסים והקומות, הרי שכיום ברור שיש להן השפעה מהותית על איכות החיים של בעלי מוגבלויות.

במילים אחרות, חשוב מאוד להתקין סוגים שונים של מעליות בשביל להקל על בעלי מוגבלויות. בתוך בנייני משרדים וגם במבנים ציבוריים שונים, מעליות עושות לפעמים את ההבדל בשאלה האם בעלי מוגבלויות יצליחו להתנייד בכוחות עצמם. במידה ואין בבניין מעליות או שהן לא מספיק גדולות וזמינות, המשמעות היא שבעלי מוגבלויות יצטרכו את העזרה של אנשים אחרים: החל מעובד סיעודי, דרך בני משפחה ועד קולגות או חברים.

איך בוחרים מעליות עבור בעלי מוגבלויות?

הבעיה היחידה היא שבחירה נכונה של מעליות שאמורות לשמש כפתרון נגישות עבור בעלי מוגבלויות לא בהכרח מבוססת על אותם שיקולים שרלוונטיים עבור מעליות סטנדרטיות. בעוד במעלית שמטרתה רק להקל על המעבר בין הקומות מתמקדים בעיצוב או במפרט, במעליות לבעלי מוגבלויות צריך לבדוק את ההשפעה הבטיחותית של השימוש בה על מי שנכנס אליה עם כיסאות גלגלים.

הדרך הכי טובה לבחור מעליות עבור בעלי מוגבלויות היא להשוות בין הדגמים על פי פרמטרים אובייקטיביים. פרמטרים כאלה יכולים להיות למשל המידות של כל מעלית, סוג אביזרי הבטיחות והנגישות שמותקנים בתוכה וכן הלאה. במקביל, יש מקום לקבל המלצות על מעליות לבעלי מוגבלויות. את ההמלצות אפשר לאסוף גם מבעלי מקצוע מהתחום של מעליות ונגישות, אך גם דרך רופאים ומומחים רלוונטיים.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה