יום ראשון, 31 באוקטובר 2021

מבדקי חדירה

 

כל מה שצריך לדעת על מבדקי חדירה

מבדקי חדירה, או במילים אחרות בדיקות חדירה, מבוצעים פחות או יותר בכל ארגון מודרני. בגלל שהמבדקים הללו חשובים בכל ארגון שמשתמש במערכות מידע ומחשוב, הם נפוצים מאוד בסקטור הפרטי, המסחרי, העסקי והתעשייתי. בעידן של היום, קשה  מאוד לתחזק סוגים שונים של מערכות מחשוב ומידע בלי לבדוק אותן אחת לתקופה מסוימת. בפועל, אחת הדרכים לבדוק האם המערכת מאובטחת – היא לנסות לפרוץ אליה.

מבדקי חדירה מבוצעים על ידי בעלי מקצוע אמינים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בשביל שהתוצאות של מבדקי חדירה יהיו מבוססות ומשכנעות, משתמשים בכלים אמיתיים של פורצים ועברייני סייבר. לאחר מכן, בודקים איזה מסקנות ניתן להפיק מכל סוג של תהליך כזה. ברוב המקרים, ההמלצות יהיו קשורות גם אל מערך האבטחה הקיים של הארגון וגם אל דרכי התמודדות נוספות שאותן כדאי לו לאמץ.



איך יודעים למי לתת לבצע מבדקי חדירה?

הדבר החשוב ביותר הוא לתאם מבדקי חדירה מול גורם אמין. אם חברה או ארגון מחליטים להעביר את האחריות לידיים של גופים מקצועיים, עליהם לוודא את האמינות שלהם. בדיקת אמינות כזו היא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב, כי יש כמובן הבדל בין רמת המקצועיות של כל בודק. מנגד, ניתן לקבל המלצות על בודק אמין וכך גם לדעת על מי לסמוך.

המלצות על שירות מהסוג של מבדקי חדירה כדאי לקבל מקולגות או חברות באותו תחום וענף. אם רוצים לתאם שירותי מבדקי חדירה אבל לא יודעים אל מי לפנות על מנת לקבל המלצות אובייקטיביות, אפשר לקרוא מידע באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. בכל מקרה, האמינות של הבודק היא קריטית – לכן אסור לוותר עליה גם במחיר של שירות יקר יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה