יום שבת, 30 ביוני 2012

שירות לאומי


שירות לאומי – התנדבות
רוב אזרחי מדינת ישראל מחויבים לשרת בצה"ל שירות סדיר. יחד עם זאת יש אוכלוסיות שונות אשר מסיבות כאלה ואחרות לא מגויסות לשירות צבאי. אין זה אומר שאין דרך לאפשר להם לתרום למדינה בכל זאת. הכוונה כמובן למסלול של שירות לאומי. שירות לאומי נועד למי שקיבלו פטור משירות צבאי מסיבות שונות.
סיבות אלה יכולות להיות חוסר התאמה פיזי או מנטאלי, השתייכות למגזרים המקבלים פטור באופן חוקי כמו חרדים, בני העדות הערביות השונות וכדומה. שירות לאומי הוא לתקופה של לפחות שנה אחת וניתן להעריכה עד לשנתיים. שירות לאומי נעשה במסגרת מוסדות ממשלתיים או במסגרת עמותות המקובלות על מגדירי המטרות של השירות הלאומי מטעם המדינה.
איפה עושים שירות לאומי ?
שירות לאומי ניתן לעשות במסגרת מוסדות חינוך, מוסדות בריאות שונים, מוסדות הרווחה, מוסדות ביטחוניים שאינם הצבא וכדומה. ההתנדבות היא עבור הציבור הזקוק לעזרה כגון תלמידי בתי ספר, אוכלוסיית גיל הזהב או ניצולי שואה, אנשים מעוטי יכולת או חולים הזקוקים לעזרה מעבר למה שמספקים להם בתי החלולים ומוסדות הבריאות השונים. המתנדבים מקבלים ידע ורוכשים נסיון שבהם יוכלו להשתמש בעוזבם את השירות הלאומי לקראת חייהם העתידיים. בוגרי השירות הלאומי זכאים להטבות דומות לאלה של מחיילים משוחררים בהתאם לתקופת השירות שלהם.

מי יכול לעשות שירות לאומי ?
בנות דתיות שאינן מחוייבות בגיוס יכולות להתנדב לשירות לאומי חוכך גם לגבי כל מי שקיבל פטור משמרות צבאי על פי חוק שירות ביטחון מסיבות שונות. ניתן להתנדב לשירות החל מגיל 17 ועד לגיל 24. במידה והמתנדב מעוניין להתנדב לתקופה גדולה משנה עליו לעשות זאת עד גיל 22 ובמידה ורוצה להתנדב לשנה אחת בלבד ניתן לעשות זאת עד גיל 23. על כל המתנדבים להיות תושבי קבע או אזרחי המדינה.
רוצים להתנדב? קדימה!
מי שמעוניין להתנדב לשירות הלאומי מוזמן לפנות באופן ישיר לאחד מארגוני ההתנדבות המוכרים לשירות לאומי ולקבל את כל הפרטים הנחוצים על מנת לבצע את הליך ההתנדבות ולאפשר לעצמו לתרום למדינה בדרך אחרת, חשובה, מאתגרת ואיכותית לא פחות ממסלול צבאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה