יום שבת, 11 בינואר 2014

ניהול אירועי חירום



ניהול אירועי חירום שלב אחר שלב

כל מצב של חירום מצריך ללא כל צל של ספק היערכות מיוחדת של גורמים כאלה ואחרים על מנת שניתן יהיה למנוע נזקים מיותרים שאינם מחויבי המציאות או במקרים קשים יותר, פשוט למזער אותם עד כמה שניתן הלכה למעשה. בהקשר לכך, יש לציין את העובדה, כי החוק במדינת ישראל קובע, כי על בעלי מפעלים ומנהליהם מוטלת האחריות לנהל אירוע חירום ולהתארגן לקראתו כנדרש. מאמר זה יציג את השלבים העיקריים שצריכה לכלול עבודת המטה כהיערכות לקראת ניהול אירועי חירום.

ההכנות הדרושות במסגרת ההיערכות לקראת מצב חירום

ניהול אירועי חירום מצריך קודם כל תכנון מוקדם. יש לסקור את הסיכונים הקיימים, לקבוע נהלי חירום, לבדוק האם יש בנמצא ציוד הולם ולגבש את האסטרטגייה לניהול אירועים בשעת חירום.
שלב זה רצוי שייעשה לא רק על ידי מנהל המפעל לבדו, אלא בעזרת צוות מיוחד שיוקם במיוחד למטרה זו. לאחר שהותוותה המדיניות, השלב הבא הוא להעביר תדריך מיוחד לכל מנהלי היחידות, כך שכל אחד מהם יידע מה תפקידו בשעת חירום, ועל מנת שיוכל לתת הוראות רלוונטיות ליתר העובדים.
ניהול אירועי חירום מצריך הצטיידות בציוד הולם, למען מיגון אישי וכדי לשמור על ביטחונם של העובדים. בשלב הזה, ולאחר שנעשה מיפוי של הציוד הקיים, יש לרכוש את הציוד החסר.
שלב ההדמייה הוא הכרחי במסגרת ההכנות לקראת ניהול אירועי חירום. שלב זה נועד לבחון כיצד מתמודדת ההנהלה עם אירוע חירום, עד כמה ההתמודדות בשטח תואמת את התרחישים ומהי מידת המוכנות של העובדים לקראת האירוע.


על היכולת הנמוכה שלנו לשלוט בחיינו  

יש לזכור, כי בסופו של יום, מידת השליטה שלנו על חיינו היא פחותה ביותר. על כן, לא משנה כמה נתכונן, כמה ניערך ועד כמה נהיה מוכנים לקראת אירוע חירום, ייתכן שברגע האמת, נחוש מבולבלים ושום דבר לא יקרה לפי התוכנית. למרות זאת, הידיעה, כי אנחנו מוכנים לרגעים הקריטיים והקשים, והעובדה, שיש לנו את הידע באשר לאופן הפעולה הרצוי היא מרגיעה, מנחמת ומשרה תחושת ביטחון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה