יום שבת, 26 בנובמבר 2016

שעבוד רכב



מה היא בדיקת שעבוד רכב

מה הוא שעבוד רכב

שעבוד רכב הינו הליך אשר במהלכו בעל הרכב (או מיופה כוחו) מעבירים את הבעלות על הרכב לגורם צד שלישי, לצורך ביטוח להלוואה אותה לקח בעל רכב. הדבר מאפשר לבעל הרכב לקבל סכום כסף מיידי, אותו יחזיר בתום מועד השעבוד. ניתן לשעבד רכב לבנק ולחברות פרטיות כאחד. ניתן לשעבד את הרכב רק לגורם צד שלישי אחד בכל פעם. 




מה היא בדיקת שעבוד רכב

·         מטרתה: מטרתה של בדיקת שעבוד רכב היא לוודא כי הרכב אותו אתם רוכשים אינו משועבד במשרד הרישוי לגורם צד שלישי. עליכם לרכוש רכב רק מבעליו החוקיים, בין אם הם אדם פרטי או חברה. לא ניתן לרכוש רכב הנמצא בשעבוד, והדבר ייצור סיבוכים רבים. 

·         כיצד ניתן לבצעה: קיימות שלוש דרכים לביצוע בדיקת שעבוד רכב. דרכים אלו הן:

·         הגעה פיזית למשרד הרישוי: גשו למשרד הרישוי הקרוב לאזור מגוריכם עם רישיון הנהיגה ותעודת הזהות של בעל הרכב. המשרד יוכל לתת לכם תשובה במקום בנוגע לסטטוס הרישום של הרכב שברצונכם לרכוש.

·         לשלוח פקס למשרד הרישוי: ניתן לשלוח למשרד הרישוי פקס עם הבקשה לבירור אודות שעבוד רכב. צרפו לבקשה את צילום רישיון הרכב וצילום תעודת הזהות של בעל הרכב שברצונכם לרכוש. המספר לשליחת הפקס הינו 5027640–03.

·         בירור במאגר המשכונות הממוחשב: ניתן לברר אם הרכב משועבד גם דרך מאגר זה. ניתן לקבל דו"ח משכון ושעבוד של הרכב לפי מספר הרישוי שלו או תעודת הזהות של בעליו.

בצעו בדיקת שעבוד רכב בטרם רכישת כל רכב חדש
הדבר האחרון שאתם רוצים לגלות הוא שהרכב שרכשתם מאדם אחד שייך בכלל לאדם אחר. בצעו בדיקת שעבוד רכב במשרד הרישוי או בחברה פרטית בטרם רכישתו, ותחסכו לעצמכם עוגמת נפש ובירוקרטיה מיותרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה