יום חמישי, 29 בדצמבר 2016

ניהול מצבי חירום



מי יכול ללמוד ניהול מצבי חירום?
ניהול מצבי חירום יכולים ללמוד כל הסטודנטים שמתעניינים בתחום ומעוניינים להשתלב בו. תינתן עדיפות לבעלי תואר אקדמי בתחומים שונים כמו מדעי החברה, רפואה, הנדסה, עבודה סוציאלית, לימודי בטחון, מנהל עסקים, מקצועות בריאות ועוד. כל התחומים האלה הם תחומים חשובים שקשורים קשר ישיר למצבי חירום אפשריים, החל ממצבים ביטחוניים שלהם לימודי בטחון יכולים לעזור, עבודה סוציאלית שבסופות ומלחמות יש צורך עז בעזרה מסוג זה, מקצועות הנדסה יעזרו במציאת פתרונות ביולוגיים, מכניים וכולה, ועל תפקידי הרפואה והבריאות אין מה לפרט כיוון שלכולנו ידועה החשיבות ושיתוף הפעולה עם תחום זה בכל מצב חירום שניתן לחשוב עליו.

גם בעלי מקצועות אחרים ללא תארים אקדמיים יעזרו בניהול מצבי חירום

ישנם בעלי מקצוע שעובדים במקצועות חשובים שבעת מצבי חירום יעזרו ויתרמו לא פחות מאשר בעלי תארים אקדמיים. עובדי חברת חשמל, כבאים, שוטרים ובעלי מקצוע רבים נוספים יוכלו להשתלב בלימודי ניהול מצבי חירום ובעת הצורך לתרום את הידע שרכשו כדי להקל על המצב או למצוא פתרון.


בניהול מצבי חירום יש עבודה מול גופים רבים

ניהול מצבי חירום היא בעצם יצירת שיתוף הפעולה בין גופים רבים. חלוקת העבודה יוצרת הרמוניה בטיפול ומיגור הבעיה הרי שלבד, אף גוף לא יוכל לתפקד. אך שיתוף פעולה כה מורכב הוא עניין שנראה פשוט רק תיאורטית ובפועל אלו הן שתי מערכות  גדולות שצריכות לעבוד יחד בשיתוף פעולה מדויק כדי להגיע למטרה המשותפת והיא מציאת פתרון או סיום מצב החירום שפוקד אותנו. למשל, בשריפה, הצבא משתף פעולה עם המשטרה, תחנות כבאות רבות, רשויות מקומיות וחברת חשמל. שיתוף פעולה גדול זה הוא אינו פשוט. בניהול מצבי חירום יש עבודה מול גופים רבים ורשויות מקומיות ועירוניות ולכן יש צורך בשיקול דעת, הצגת הדברים בצורה נכונה ויכולת לבצע מספר פעולות בו זמנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה