יום רביעי, 22 בנובמבר 2017

הלוואות לעסקים



הלוואות לעסקים בערבות המדינה

מהן הלוואות לעסקים בערבות המדינה?

הלוואות לעסקים בערבות המדינה הן הלוואות שהמדינה ערבה להן. במלים אחרות, מדובר על הלוואה שהמדינה מבטיחה להחזיר את הסכום במידה והלווה לא יוכל לעמוד בהחזרים. אמנם זה נשמע כמו מצב בו המדינה לוקחת סיכון גדול אך מתוקף תפקידה של המדינה היא מעוניינת לייצר אשראי זמין לעסקים רבים ברחבי הארץ כדי לגרום להם לצמוח ולשגשג כיון שהתחרות טובה לכלל האזרחים. הלוואות אלו ניתנו תאך ורק במסגרת עסקית ולא פרטית וכך למעשה מצב המשק כולו משתפר משמעותית. בלי הלוואות אלו, עסקים רבים היו יכולים למצוא את עצמם סגורים כול לעסקים שהיום משגשגים ומוכרים לכולנו.




למה הלוואות לעסקים בערבות המדינה טובות לכל הצדדים?

הלוואות אלו טובות לכל הצדדים שמשתתפים, עד כדי כך שקשה להבין למי הן משתלמות יותר, לעסקים או לבנקים. הבנקים מעוניינים להלוות כספים רבים ככל האפשר לכמה שיותר לקוחות כיוון שבסופו של דבר הם מרוויחים כסף רב בדמות עמלות שאותן רק הכסף שלהם מייצר. הבעיה מתחילה כשאנשים לא עומדים בהחזרים שלהם וכך למעשה נוצר מצב שהבנק מפסיד כסף או תלוי בנכסיו של אותו לקוח ובתהליכים משפטיים לא פשוטים של פשיטת רגל ועיקול נכסים. שהמדינה ערבה לסכום הבנק יכול להיות רגוע בקבלת הסכום והעסק מקבל את האשראי הנחוץ לו. 

כיצד אפשר לבדוק זכאות להלוואות לעסקים בערבות המדינה?

לא כל עסק זכאי להלוואות וכדי לבדוק את זכאות העסק יש צורך להתעדכן בתנאים של קרן הלוואות לעסקים בערבות במדינה באתר משרד האוצר. יש הגבלים מסוימים וסעיפים שפוסלים את העסק מקבלת ההלוואה הזו כמו למשל תיק פתוח בהוצאה לפועל או התחייבויות לאחת מרשויות המדינה האחרות. בנוסף לבדיקת הזכאות ניתן לבדוק מה גובה ההלוואה שניתן לקבל וכמובן לדון על ההחזרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה