יום שלישי, 4 ביוני 2019

תיק מפעל


איזה מפעל נחשב למפעל מסוכן?
התעשייה הולכת וצומחת מידי שנה ויש תעשיות שנמצאות ליד אוכלוסייה רבה שיכולה להסב נזק רב במקרה של פגיעה. תיק מפעל הוא קובץ נהלים ופעולות לשעת חירום שנמצא בכל מפעל מסוכן שבו עלולה להיגרם פגיעה מסוכנת בחיי אדם ובבריאות. מפעל מסוכן הוא מפעל שמחזיק חומרים מסוכנים בכמויות שעולות על מה שהחוק מאפשר לפי התקנות. חומרים כמו אמוניה, בנזין, נפט וכלור הם חומרים שבדליפה לאוויר או למים יכולים לגרום לפגיעה משמעותית אך כל מדיה חייבת תעשייה שלהם לשימושים השונים.
נהלים ותקנות לשעת חירום
בתהליך ייצור או זיקוק של חומרים כאלו תיק מפעל יכול להציל חיים רבים. בפס ייצור יכולות לקרות תקלות רבות ולכן חשוב שכל מפעל יהיה ערוך באמצעות תיק מפעל מסודר שירכז את הנהלים לשעת חירום ויכלול את אמצעי הבטיחות שצריכים להימצא בו כדי שהוא יקבל את התקנים כדי לפעול. למשל, תיק מפעל במפעל של חומרים מסוכנים כמו נפט או אמוניה יקבע מה קורה בשעת חירום כאשר אחד החומרים המזהמים מתלקח באש וכל תעלות האוורור מוצתות. במקרה כזה הסכנה היא גדולה ויש רצף של פעולות שחייבות לקרות כמו: דיווח מיידי למכבי אש ולמגן דוד אדום, דיווח לרשת המקומית שתזהיר מפני זיהום ותנחה לאנשים לסגור את החלונות וכולה.

אמצעי בטיחות ותכנית פעולה
כל מפעל חייב להכיל בכל רגע תיק מפעל את כל אמצעי הבטיחות הנדרשים כדי להגן על העובדים ועל הנפגעים האפשריים העתידיים ככל הניתן. אמצעי הבטיחות כוללים ציוד מגן, אמצעים לכיבוי אש, אמצעי נטרול, מכשירי קשר ועוד. כל תכנית פעולה כוללת גם צוות חירום מיומן וממונה בטיחות שיידע לנהל את מצב החירום באותם הרגעים כך שכל אחד יידע מה התפקיד שלו גם ברגעי לחץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה