יום רביעי, 11 במרץ 2020

מעליות בבנייני משרדים

קשה לתאר בנייני משרדים רבי קומות בלי מעליות. ברוב המקרים, המעלית היא הדבר הראשון שאותם האורחים והמבקרים מחפשים כאשר הם מגיעים לבניין. מבחינת האורחים והמבקרים, המעלית היא גם חלק מהבניין ובמקרים מסוימים אפילו חלק מהעסק. כך המעלית קובעת את הרושם הראשוני מהבניין ויכולה להשפיע על האופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים תופסים את העסקים ששוכרים בו משרדים. 

מלבד התפקיד של מעליות בהשפעה על הרושם הראשוני של אורחים ומבקרים בבנייני משרדים, כדאי לזכור את ההשפעה הפונקציונאלית שלה על העובדים עצמם. כאשר העובדים משתמשים במעליות, הם מגיעים מהר יותר מקומה לקומה ולא צריכים לוותר על ביקור אצל הקולגות או על הופעה בפגישות. ברמה היום יומית, היתרון הזה הופך להיות משמעותי והוא משפר את איכות החיים של עובדי משרדים ואת שביעות הרצון שלהם.

התאמת מעליות לצרכי נגישות
אי אפשר לדבר על התפקיד של מעליות בבנייני משרדים בלי להזכיר את הוראות הנגישות. בישראל יש תקנות נגישות מחמירות, שקובעות כיצד צריך להיות בנוי כל בניין ציבורי וגם בניין משרדים פרטי. בין היתר, תקנות אלו מנחות את חברות האחזקה וההנדסה של המבנה כיצד לתכנן אותו על מנת שגם בעלי מוגבלויות יוכלו להשתמש בו.

תכנון נכון של הבניין מאפשר לנצל את היתרונות של המעליות לטובת הצרכים של בעלי מוגבלויות, קשישים או צעירים שמשתמשים בכיסאות גלגלים. בכל אחד מהמקרים הללו, הדגש הוא על האופן שבו המעליות מאפשרות הרמה והורדה של בעלי מוגבלויות ואף מסייעות בהכנסת כיסאות גלגלים. אם רוצים, אפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבדלים בין סוגים שונים של מעליות. לאחר מכן, מתכננים את מיקום המעליות ולוקחים בחשבון שיקולי בטיחות לשיפור הנגישות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה