יום ראשון, 9 במאי 2021

סקר סיכונים אבטחת מידע

 

המטרות של סקר סיכונים אבטחת מידע

סקר סיכונים אבטחת מידע משיג בעת ובעונה אחת מספר מטרות שונות. קודם כל, מטרת העל של סקר מן הסוג הזה היא לאפשר לחברות ולארגונים לדעת מה המצב האמיתי של מערכת המידע שלהם. ספציפית יותר, מטרת הסקר היא לחשוף את החולשות הקיימות במערכת המידע. כאשר מבצעים סקר כזה, יוצאים מתוך נקודת הנחה שלכל מערכת אבטחת מידע יש חולשות. לכן, הדגש הוא לא על התעלמות מאותן חולשות – אלא דווקא על הבלטה שלהן.

שנית, המטרה השנייה של סקר סיכונים אבטחת מידע היא לגזור מסקנות ולקחים אופרטיביים. אחרי שמזהים את החולשות בתוך מערכת אבטחת המידע הקיימת, כל שנותר הוא להבין מה אפשר לעשות על מנת לשפר את רמת אבטחת המידע. בין היתר, שיפור רמת אבטחת המידע יכול להוכיח את עצמו ולצמצם את החשיפה של הארגון לאיומי סייבר כאלה ואחרים.



מה הקשיים בעריכת סקר סיכונים אבטחת מידע?

אבל האמת היא שניסוח נכון ויסודי של סקר סיכונים אבטחת מידע היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. בין היתר, צריך למשל להגיע למצב שבו צמצום החשיפה לאיומי סייבר לא פוגע בצרכי הארגון במהלך העבודה השוטפת.

הכי קל כמובן לבטל לגמרי את התלות במערכות אבטחת מידע, אבל זו לא המטרה וגם ממש לא יעיל. במקום זה, מבצעים סקר סיכונים אבטחת מידע על מנת לשמור על יעילות תהליכי העבודה וכדי להכביד כמה שפחות על המשתמשים.

לסיכום, סקר סיכונים אבטחת מידע הוא משהו שכל ארגון צריך להשתמש בו וכלי עבודה שחוסך בהוצאות. אם עושים את זה כמו שצריך, הארגון מרוויח את היתרונות השונים של סקר סיכונים אבטחת מידע גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה