יום שני, 4 באוגוסט 2014

דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל



דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

מדינת ישראל חתומה על אמנה בינלאומית למניעת העלמות מס ומניעה של תשלום מס כפול. משמעות האמנה היא כי מדינת ישראל עושה כל שביכולתה על מנת למנוע העלמות מס אשר מתבצעות בתוך שטחה אך גם למנוע העלמות מס אשר מתבצעות בשל פעילות בינלאומית. כמו כן, מדינת ישראל חתומה על כך שלא יגבה מאזרח תשלום מס כפול ולכן אזרח אשר שילם את חובות המס במדינה אחרת לא ישלמו שוב בישראל.


מילוי דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

במידה ורשויות המס מוצאות לנכון כי יתכן ולאזרח יש הכנסות שאינן בתוך גבולות מדינת ישראל, היא תבקש ממנו למלא דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל כשבטופס יהיה עליו להצהיר על כל מקורות ההכנסה שלו. 

מי נדרש למלא את הדו"ח

כפי שנכתב, רשות המיסים פועלת למגר תופעה של העלמות מס ולכן היא יכולה לבקש מכל אזרח למלא דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל והקריטריונים לבקשת המילוי שמורים לרשות. הסיכוי גדול יותר לקבל בקשה למילוי הדו"ח חל על אלו אשר מרבים לטוס לחו"ל ואזרחים חוזרים. לעיתים קרובות הנדרשים למלא את הדו"ח הם אזרחים שלהם אין כל תיק עצמאי או חברה, אלא פשוט רשות המיסים החליטה לבחון אותם.

חשיבות מילוי הדו"ח כראוי

דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל הוא דו"ח מחייב ולכן יש למלא אותו כנדרש מבלי להעלים פרטים. הצהרה לא נכונה יכולה להוביל לסנקציות כנגד ממלא הדו"ח ולכן ניתן להתייעץ או לרכוש את שירותיו של רואה חשבון המומחה במילוי דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה