יום רביעי, 16 בפברואר 2011

סימני שאלה


הכול על התוכנית החדשה סימני שאלה:

ראינו כבר לא מעט תוכניות בשנים האחרונות על אנשים שחיים בסביבה דתית. משום מה זה מסקרן גם חילונים רבים לראות כיצד מתנהלים חייהם של הדתיים ואולי בגלל שחייהם חבויים כל כך מעיניהם. הסדרות הללו נותנות לנו הצצה לחיים שאנחנו לא מכירים ומספקת לנו נקודת מבט רחבה על אופי החיים הדתיים בישראל.

השוני בסדרה סימני שאלה הוא בכך שהיא מתמקדת בחייהם של חוזרים בשאלה. התוכנית מתמקדת בדירה תל אביבית שממומנת על ידי עמותה ששמה סימני שאלה והיא נועדה לתת מקלט לאנשים שחוזרים בשאלה. העמותה נותנת לאותם האנשים הזדמנות להשתלב בחיים החילוניים בהדרגה ותוך עזרה רבה.


קצת על הדמויות של הסדרה:

הדמות המרכזית בסדרה היא של אלי (דן שפירא). בחור דתי לשעבר שהתגרש מאשתו ועבר לתל אביב. אלי היה סוג של עילוי עד שעזב וכיום הוא מתמודד עם הקושי להשתלב בחברה אותה הוא לא מבין.

שירה (גלה קוגן) היא ציירת יפה שעזבה את העולם החרדי לאחר שנישאה ולא הצליחה להביא לעולם ילד. היא מאוכזבת מהגישה של העולם החרדי לנשים במצבה ולכן היא גם הפכה למעין פמיניסטית.

חמי (איתי תורג'מן) הוא בחור צעיר עם משיכה לעולם הפשע שהגיע ממשפחה מפורקת באופקים. הוא נמצא במצב נפשי לא קל ומתמודד עם מאניה דפרסיה תוך שהוא משלב בחייו הומור וחן רבים. אהרון (יון תומרקין) הוא בחור צעיר ואסרטיבי שמתנהג שונה מכל שאר הדיירים ולכן רבים מהם מפתחים אליו חשדנות.

זיוה (יונה אליאן) היא מקימת העמותה והיא מסייעת ליוצאים בשאלה בתחילת דרכם. היא אחראית על הדירה ועל התנהלות הדיירים בתחילת דרכם החילונית. בתיה (ליאת אזר) היא גרושתו של אלי, היא פגועה וכועסת על עזיבתו של בעלה והיא לא מקלה על חייו כלל וכלל.

דידי (טל טלמון) היא בחורה שעוזבת את העולם החרדי לאחר שרב בעל השפעה ניצל אותה מינית. הוריה לא האמינו לה והיא נאלצה לעזוב וכיום היא מתפרנסת מחשפנות.

מהי העלילה של התוכנית סימני שאלה ומדוע היא מומלצת?

עלילת הסדרה סימני שאלה מתמקדת בחבורת צעירים ביוצאים בשאלה ומוצאים את עצמם בדרה של העמותה. הם מכירים את העולם החילוני בצורה איטית ומכאיבה תוך שהם מגשימים את יצר הסקרנות שלהם לעולם שהיה זר להם עד עתה.

הסדרה מומלצת לחילונים ודתיים כאחד. היא מלמדת אותנו על הקושי של אנשים שיוצאים בשאלה ומחליטים לפתוח דף חילוני חדש תוך ידיעה שמשפחתם עלולה לנתק עמם כל קשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה