יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

מרפאות שיניים


מרפאות שיניים – דרכי טיפול בפוביה דנטאלית

רוב האנשים לא אוהבים ללכת אל מרפאות שיניים לטיפולים שלרוב מלווים בלא מעט כאב וחוסר נוחות, אך יש מי שסובל מפוביה דנטאלית שמשפיעה על מצבו הנפשי באופן קיצוני, וכמובן שיש לתת את הדעת על כך ולמצוא דרכים לפתרון הבעיה על מנת שניתן יהיה לקבל טיפול שיניים בעת הצורך. פוביה דנטאלית יכולה לנבוע ממצוקה נפשית עמוקה שלא מאפשרת למטופל להגיע אל מרפאות שיניים ולעיתים מונעת מאנשים במשך שנים מלקבל את הטיפול לו הם זקוקים. אז כיצד מטפלים בפוביה דנטאלית ומאפשרים גם לחרדתיים שבינינו לקבל טיפול ?


מרפאות שיניים – טיפול באמצעות פסיכותרפיה

עבור אנשים אשר סובלים מפוביה דנטאלית קיימת האפשרות לפנות לטיפול פסיכותרפי המאפשר למטופל לבדוק את הסיבות לחרדה ולקבל את כל הכלים להם הוא זקוק על מנת להתמודד איתה. טיפול פסיכותרפי מעניק למטופלים ידע בנוגע לטכניקות הרפיה שונות בהם ניתן להשתמש על מנת להרגיע את החרדה המלווה את הצורך בהגעה אל מרפאות שיניים. 

מרפאות שיניים – טיפול בפוביה באמצעות היפנוזה

היפנוזה יכולה להתבצע רק על ידי אדם מוסמך שיודע כיצד לבצע את התהליך על מנת להניב תוצאות טובות. כיום נהוג להשתמש בהיפנוזה בתחומים רבים שכן מבינים את ההשפעות החיוביות שיש לתהליך על המטופל. טיפול היפנוטי הנערך לא בתוך מרפאות שיניים אלא במקום ניטרלי, בו המטופל מרגיש רגוע מאפשר להגיע אל התת מודע שלנו ועל ידי כך להעלות את הזיכרונות שגרמו לטראומה הקשה שבעקבותיה התפתחה הפוביה הדנטאלית ולטפל בהם .

מרפאות שיניים – שימוש בגז צחוק

מזה שנים רבות, נהוג להשתמש בגז צחוק בזמן טיפולי שיניים כאשר לרוב השימוש בגז הצחוק מיועד עבור ילדים. ברוב מרפאות שיניים קיימים בלוני גז, אותו שואפים המטופלים באמצעות מסכה המונחת על אזור הפה והאף שמאפשרת להם להרגיש רגועים יותר. גז צחוק הוא טכניקה מצוינת עבור מטופלים אשר סובלים מפוביה דנטאלית ואינם מסוגלים אף לסבול את המראה של המחטים אך הוא אינו מומלץ עבור אנשים שנוטים לסבול מבעיות בדרכי הנשימה או לנשים בהיריון .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה