יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

נדל"ן מסחרי


הגדרות בהסכם של נדל"ן מסחרי
אתם עומדים סוף כל סוף לשכור נדל"ן מסחרי, ולהתחיל להפעיל את העסק שלכם. אולם יש כל מיני נקודות שכדאי לדאוג להן. רובן ככולן קשורות כמובן בחוזה עצמו, אך יש גם כמה נקודות שהן מעבר לכך. עליכם תמיד לפעול בתיאום מלא עם הגורם אשר משכיר לכם את הנכס. כך תוכלו להפעיל את העסק שלכם בצורה חלקה, נקייה מתקלות, ותוכלו להגיע להישגים ולקצור רווחים .

למה כדאי לשים לב בעת רכישת או השכרת נדל"ן מסחרי ?
כאשר אתם חותמים על הסכם שכירות של נדל"ן מסחרי, ראו תמיד כי החוזה ברור לחלוטין ומפורט מאד. אם נראה לכם שהחוזה אמורפי מידי אל תתביישו להעיר - וקחו את החוזה לעו"ד שמתמחה בדיני חוזים ונדל"ן על מנת שיאיר את הנקודות השונות. חוזה מפורט הוא הבסיס לעסקת נדל"ן מסחרי מוצלחת. בפרט כמובן הנושא הקריטי ביותר שחשוב לבדוק, הוא הנושא של ההוצאות - שתמיד נחשב לרגיש ביותר .

איזה הוצאות עליכם לשלם במהלך רכישת או השכרת נדל"ן מסחרי ?
ברוב הסכמי השכירות של נדל"ן מסחרי, יש בעצם שני סוגים שונים של הוצאות אשר עליכם בתור שוכרים לשלם. ההוצאה הראשונה היא כמובן דמי השכירות החודשיים. ההוצאה השנייה, שנחשבת לעתים בעייתית יותר היא ההוצאות השוטפות עבור חשמל, מים, ארנונה, וכיו"ב. אתם אולי ושבים שזה חובת השוכר, אבל זה גם אינטרס שלכם לוודא שסעיף זה של הוצאות הוא ברור - משום שלאחר מכן עלול השכור של נדל"ן מסחרי לבוא אליכם בטענות שלא פעלתם כראוי .


אז מה צריך לעשות ?
כאשר אתם עומדים לשכור נדל"ן מסחרי, עליכם לוודא כי כלל הגורמים בעצם מעודכנים בכך שאתם עוברים לתוך הנכס שעליו מדובר. עדכנו את הרשות המקומית כי עליה להפנות אליכם את הודעות לתשלום ארנונה. עדכנו את חברת החשמל בנוגע לחשבון החשמל, וכיו"ב. כך תוכלו ליהנות מהשהות בתוך נדל"ן מסחרי, לפתח את העסק שלכם, וגם לקיים יחסים טובים עם בעל הנכס לאורך כל תקופת השהות שלכם בנכס. בהצלחה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה