יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

פירוק חברה לא פעילה


למה כדאי לבצע פירוק חברה לא פעילה?

כבר מספר שנים, שהחברה שבבעלותכם היא בפועל לא פעילה. אנשים רבים חושבים, שמשום שרשם החברות מוסמך לבטל לאחר
5 שנים ולסגור תיק של חברה שאיננה פעילה, הם לא צריכים באמת להודיע למישהו שהחברה שלהם איננה פעילה, והם פשוט יכולים להמשיך להתנהל כרגיל. אחרי הכל, מה יקרה ביום שבו הם אולי ירצו להשיב את החברה לחיים? טעות! היום מומלץ בחום להתחיל בתהליך של פירוק חברה לא פעילה, ומיד תבינו מדוע.

לא לקבל קנסות מצטברים

היום, התהליך של פירוק חברה לא פעילה הוא נחוץ במיוחד, בעיקר כאשר אתם תסתכלו על האגרה השנתית שחברה צריכה לשלם - אגרה אשר עומדת כיום על כמעט
1400 ש"ח בשנה. הוסיפו לכך את הריבית על הפיגורים בתשלום, הצטברות של קנסות, והעובדה שמדובר על יותר משנה אחת - ותראו שמדובר על חוב של אלפי שקלים שהצטבר, רק כי אתם לא פתחתם בתהליך של פירוק חברה לא פעילה.

 
אבל החברה לא פעילה!

מנגד, אתם יכולים לחשוב שלא מגיע שתשלמו את כל הסכומים הללו, שהרי החברה שלכם לא פעילה! אז מה אם לא הכרזתם על פירוק חברה לא פעילה, כל עוד בפועל אתם לא מפעילים אותה? התשובה היא שעבור רשם החברות זה ממש לא משנה. נכון שיש לו אולי את הזכות לסגור חברה בצו בית משפט, אבל הוא בטח לא חייב לעשות זאת. הרבה יותר נוח לרשם החברות פשוט שהחובות יצטברו, הוא ישלח מכתבים עם קנסות, ובסוף אתם תצטרכו לשלם את מלוא הסכום, רק כי לא ביצעתם פירוק חברה לא פעילה.

אז מה הפתרון?

הפתרון הטוב ביותר, כדי להימנע מקנסות, מפיגורים, ומכל מיני חובות שיצטברו ללא שום סיבה טובה - זה פשוט להכריז על פירוק חברה לא פעילה. מאוחר יותר בהליך מסוים גם תוכלו לבטל את החובות, במידה ואכן תוכיחו שהחברה לא הייתה פעילה. חשוב מאד לגבות את כל התהליך בסיוע של אנשי מקצוע כמו עורך דין חברות ורואה חשבון מוסמך כדי להבטיח את תקינות התהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה