יום ראשון, 27 בינואר 2013

עוסק זעיר


עוסק זעיר מההיבט של הגבייה והאם יש לזה חסרונות

אנשים בוחרים לעבוד בתור עובדים עצמאיים כאשר שכרם ומעמדם נקבע בהתאם לגובה המחזור השנתי של העסק בו פועלים. אחת מבין השיטות לפעול כעצמאיים בתעסוקה תהיה בשיטת עוסק זעיר. עוסק זעיר הוא למעשה השם הישן של העוסק הפטור, כאשר ההגדרה הישנה עוסק זעיר מוחלפת על פי החוק בהגדרה החדשה. יש הטוענים כי עקב הגבייה ללא  החשבונית והגבלת סכום סך כל ההכנסות השנתיות אשר קיימת אצל עוסק זעיר, יש לסוג תיק זה חסרונות. אחרים טוענים כי עוסק זעיר פוטר את בעל העסק מטרטורי ביורוקרטיה מיותרים.

כיצד עוסק פטור מבצע את הגבייה

מכיוון שאין באפשרותו של עוסק זעיר להוציא חשבוניות על השירותים שהוא מספק, על עוסק זעיר להוציא ללקוחותיו דרישה מסודרת לתשלום ולאחר קבלת התשלום עליו להוציא קבלה. אין להוציא קבלה במקום חשבונית או לפני ביצוע התשלום. יש חברות שהדבר עלול להרתיע אותן ואפילו לגרום להן להימנע מעבודה עם בעלי עוסק זעיר, אך מדובר על מקרים בודדים ורק כאשר מדובר על ארגונים גדולים בעלי מערכות הנהלת חשבונות מסורבלות.
 
עוסק זעיר
 
האם יש חסרונות לרישום בתור עוסק פטור

יש  הטוענים כי עוסק זעיר יוצר רושם מטעה של חברה קטנה וכי אי היכולת של קיזוז המע"מ עלולה להקשות על הפעילות הרווחית של העסק. הדבר אינו מדויק ורבים עדיין מעדיפים להיות עוסק זעיר מכיוון שזה יותר נוח וחוסך את הטרטור של הגשת חשבוניות וקבלות למע"מ כל חודש. עוסק זעיר עלול ליצור חסימה פסיכולוגית מפני רצון לגדול ולפתח את העסק אך מצד שני הוא גם חוסך משמעותית במס.

חשיבותה של הצהרת הון עבור עוסק זעיר

גם עוסק זעיר וגם עוסק מורשה חייב להגיש הצהרת הון בתום שנת הפעילות הראשונה. להצהרה זו חשיבות רבה להמשך הפעילות של העסק ולכן ישנה חשיבות רבה לדיווח נכון של כל הממצאים. על מנת למלות הצהרת הון בצורה מקצועית ואמינה מומלץ להפקיד את המשימה בידי רואה חשבון או בידי יועץ מס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה