יום שבת, 25 במאי 2013

רופא שיניים



מה הוא ומי הוא רופא השיניים
להיות רופא שיניים, נחשב לאחד המקצועות היותר מיוחדים הקיימים בימינו ללא כל צל של ספק. למעשה, מדובר באחד המקצועות העתיקים בעולם מטבע הדברים, כי בסופו של דבר משחר ההיסטוריה אנשים סבלו מבעיות שונות כאלה ואחרות בשיניים שלהם, ונזקקו למגוון של טיפולים על מנת להבריא את השיניים. האמת היא, כי זה נכון שפעם רופא שיניים נהג לעקור שן סוררת עם פטיש ואיזמל, ושמאז אותם ימים ועד היום הטכנולוגיות השונות השתפרו השתנו לבלי הכר, והטיפולים כרוכים בפחות כאב, ועדיין - בעולם ישנה הערכה גדולה למדי כלפי רופאי שיניים. רופא שיניים נחשב לאחד מן המקצועות המבוקשים והאיכותיים יותר, שגם שכר הולם עומד בצידו. ייתכן שמדובר ברופא שיניים פרטי, או ברופא שיניים העובד באחת מהמרפאות של קופות החולים השונות.
שכרו של רופא שיניים
אין זה סוד - רופא שיניים בעל ניסיון ממוצע, שכרו בהחלט יכול להגיע לרמות גבוהות למדי. רופא שיניים מוצלח, עשוי להגיע לרמות שכר גבוהות מאוד ובהרבה מהממוצע הרגיל ומהממוצע החציוני במשק.
לא הכל טלית של כולה תכלת
תפקידו של רופא השיניים כרוך גם בקשיים. רופא שיניים יודע לקחת בחשבון שקשריו עם המטופלים שלו מתבסס על חששות. ובטיפולים הכרוכים באי-נעימות. ראוי שיעשה הכול כדי להפיג חששות ולהפחית את הפאניקה שלפני ובמהלך הטיפול. גם הסייעת או הסייע של רופא השיניים יכולים לסייע בהרגעת המטופל.
דרכי התמודדות של הרופא עם המטופלים שלו
רופא שיניים איכותי וראוי, ידע להרגיע את הלקוחות שלו ולהפחית את חששם הכבד בפני כאבים באזורי הטיפול שבחלל הפה ובשיניים. פירושו של דבר הוא, שעל רופא שיניים לא רק להיות מקצוען בתחום רפואת השיניים לבדה. עליו להיות קודם כל - בן אדם. איש קשוב וסימפטי ורגיש למכאוביהם ולפחדיהם של אחרים. הוא צריך להיות בעל סבלנות מספקת לעבור את זמן הטיפול, קצר או ארוך ככל שיהיה, עם המטופל, ולהביא למצב בו המטופל יוכל וירצה לחזור לטיפולים נוספים בקליניקה של אותו רופא שיניים, מפני שהמטופל יוכל לבטוח בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה