יום שבת, 8 ביוני 2013

טיפולי שיניים



תחומי העיסוק של מרפאות טיפולי שיניים
ביקור אצל רופא שיניים אינו תענוג גדול עבור אף אחד, ללא כל צל של ספק, אך יחד עם זאת, מדובר על עניין שהוא בלתי נמנע ללא כל עוררין, וכל אדם חייב לגשת ולהיבדק מעת לעת במרפאת השיניים, בין אם הוא סובל מכאב כל שהוא ובין אם לאו לצורך העניין.
טיפולי שיניים כיום כוללים תחומי עיסוק רבים אשר רוב הלקוחות כלל אינם מודעים לקיומם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הטיפולים אינם מיועדים רק למי שסובל מבעיות חניכיים, דלקות או צמיחה לא תקינה. במסגרת תחומי העיסוק של בריאות הפה והשן נכללים טיפולים משמרים לכל המשפחה, טיפולים משקמים קבועים ונשלפים, טיפולי יישור ואורתודנטיה, טיפולים אסתטיים, השתלות, טיפולי שורש וכמובן הלבנת שיניים. 

מה כוללים טיפולי חניכיים?
טיפולי חניכיים מתחילים בדרך כלל עם הוראות שמירה על היגיינה של הפה. לאחר מכן מקבל המטופל הוראות תזונה נכונה, המבטיחה שיניים בריאות לאורך זמן. טיפולי שיניים כוללים המתרכזים בחניכיים כוללים גם ניקוי אבן והברקת שיניים כאשר במקרים מסוימים יש לבצע ניקוי עמוק. לעומת זאת, בטיפולים משמרים יש להקפיד על סתימות התואמות לצבע של השיניים הקיימות.

טיפולי שורש וטיפולים אסתטיים
טיפולי שורש עשויים ליצור חרדה בקרב רבים מבין הלקוחות של מרפאות השיניים ולכן כדאי להכיר את ההבדלים ביניהם. במהלך טיפולי שיניים אלו מתבצעת הבחנה בין דרגות קושי שונות וזאת בעזרת מכשור רוטטורי וצילום רנטגן דיגיטלי. טיפולי שיניים אסתטיים נחשבים פחות מרתיעים וזאת בעיקר בשל המהירות בה ניתן לראות תוצאות. הטיפולים האסתטיים הם לצרכי הברקת שיניים, הדבקת קישוטים, סתימות קוסמטיות, השלמת שיניים וציפויי חרסינה.
טכניקות השתלה חדשות
בשנים האחרונות החלו רופאים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת להציע טיפולי שיניים חדשניים לפני ואחרי השתלות. כיום ניתן ליהנות מטכניקה כירורגית המפחיתה טראומה של הרקמות לאחר טיפולי השתלות שיניים, כמו גם שימוש במכשור אל קולי המזרז את תהליכי ההחלמה והריפוי. השתלות שיניים נעשות בדגש על אסתטיקה ופונקציונאליות מרבית, כאשר בסופו של הטיפול מספק הרופא הדרכה לגבי היגיינת הפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה