יום ראשון, 9 ביוני 2013

כתיבת קורות חיים


כולם יודעים שלפני כל פנייה אל משרה, יש להכין קורות חיים ראויים שיציגו רושם ראשוני מבטיח וכזה שיזכה אתכם בזימון לראיון העבודה הנחשק. כתיבת קורות חיים צריכה להיעשות באופן מוקפד, לשים לב לכל חוקי כתיבת קורות חיים, לכתוב באופן רהוט, פורמלי ונכון מבחינה דקדוקית, וכמובן לתאר את מה שחשוב ולהשמיט את מה שלא.
אם אתם בדיוק בשלבי כתיבת קורות חיים, נוכל לסייע לכם להבין את עיקרי הדברים הנדרשים:


כתיבת קורות חיים – איך מתחילים?
על מנת להציג את הרזומה שלכם, כדאי שתשפכו אותו. פשוט התחילו לכתוב כל מה שעשיתם, כולל התנדבויות, הדרכות של קייטנות בחטיבת ביניים, וכדומה. סדרו את כל הפעילויות לפי סדר כרונולוגי ואז התחילו למיין לפי הקטגוריות הבאות: השכלה, רקע צבאי, ניסיון תעסוקתי, ידע ביישומי מחשב, כישורים (תיאור כללי של המאפיינים שלכם).


כתיבת קורות חיים

כעת יש לכם בוודאי הרבה חומר גלם לעבוד איתו, אבל כתיבת קורות חיים נכונה מוכרחת להיות מתומצתת ומנוסחת בשפה גבוהה שתבליט את האיכויות שלכם ולא אחרת. לשם כן, התחילו לנסח מחדש את התיאורים שנתתם לכל פעילות למשל:
2002-2003 – עבדתי במוקד מכירות של חברת סלולאר בקבלת קהל והיה עליי לעמוד ביעדי מכירה. טיפלתי בניירת של עסקאות, תיוקם ודיווח לראשי המחלקה.
במקום:

2002-2003 – נציגה פרונטלית של חברת תקשורת X: במסגרת תפקיד זה פעלתי לקידום מכירות המוצר תוך כדי עמידה ביעדים חודשיים וניהול אדמינסטרטיבי שוטף.

ליתר ביטחון – בדקו קורות חיים נוספים
מה זאת אומרת קורות חיים נוספים? בדקו באתרי אינטרנט, שאלו חברים, השוו את קורות החיים שלכם לאלו המעוצבים כבר. אולי תמצאו ניסוחים טובים או עקרונות נוספים שתוכלו להשתמש בהם.
כדאי גם לצרף לדף קורות החיים תמונת פספורט שלכם, היא תסייע לקורא להבין מי האדם שעומד מולו. אם קשה לכם, זה בסדר. תמיד תוכלו להפנות טיפול זה למומחים בנושא המעניקים שירותי כתיבת קורות חיים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה