יום שבת, 15 בפברואר 2014

מוכנות מעשית לחירום



על החשיבות של גיבוש תוכנית מוכנות מעשית לחירום

נראה, כי ככל שהזמן חולף, כך גדלים ומתרבים הסיכונים אשר עומדים בפני האנושות בין אם נרצה בכך ובין אם לאו: ההתחממות הגלובאלית, אסונות הטבע, פיגועי הטרור והמגפות - החיים בעולם הפיזי רצופים אתגרים שונים ומגוונים ללא כל צל של ספק, אשר מטבע הדברים כדאי להיות מוכנים לקראתם על מנת שלא להיפגע מהם בצורה בלתי הפיכה חלילה. נשאלת השאלה, מה הקשר של כל זה לתוכנית מוכנות מעשית לחירום? מה הם יתרונותיה של תוכנית כזו הלכה למעשה? הנה כל התשובות לפניכם.

חשוב מאד להחזיר את השליטה לידיים שלנו
יש סיבה לכך שפיקוד העורף ממליץ לארגונים, חברות, בתי עסקים ואף לבתי אב לבנות תוכנית מוכנות מעשית לשעת חירום. נכון שאת מפגעי מזג האוויר ואסונות הטבע בלתי אפשרי לצפות, אך ניתן להתכונן לקראתם על מנת להתמודד "בשעת אמת" טוב יותר עם האירוע. כולנו מפחדים מהמוות, ואחת הדרכים שלנו להתמודד איתו היא להגביר את מידת השליטה שיש לנו על חיינו.

גיבוש תוכנית מוכנות מעשית לחירום הוא דרך להשיג שליטה על חיינו ולחוש יותר בטוחים.
ניצולי הצונאמי שפקד את אחד מחופיה של תאילנד מספרים, כי אילו רק היו יודעים לאן לברוח, מה לעשות, היכן להסתתר ואיך להתמודד עם האסון- הם היו יכולים לסייע יותר לאחרים ואולי אף הייתה נחסכת מהם הטראומה שחוו בעקבות האירוע. גיבוש מדיניות או תוכנית מוכנות מעשית לחירום אמור לתת מענה מהבחינה הזו, על מנת להקל באופן משמעותי את ההתנהלות בעתות חירום.

כיצד ובעזרת מי ניתן לגבש תוכנית כזו בפועל?
על רקע האיומים המרחפים על מדינת ישראל, מסתבר כי חברות רבות בשוק מציעות שירותי גיבוש אסטרטגיית מוכנות מעשית לחירום, אשר מאפשרת למשפחות, בתי עסק או חברות לבנות מערך ניהול כולל, שיסייע להם להתמודד טוב יותר לקראת עתות משבר, כמו: מלחמה, מצב מיוחד בפיקוד העורף, אסונות טבע וכדומה.
חברה העוסקת בתחום ההיערכות לקראת משבר תדע לתת את ההכוונה הנכונה והסיוע המתאים ללקוח שמעוניין בגיבוש מדיניות כזו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה