יום שני, 10 בפברואר 2014

חישוב מס רכישה



מס רכישה הוא סוג של מס אשר משולם על רכישות שונות של נכסים בתחום המקרקעין. בכל רכישה של דירה או בית, חנות, מגרש חקלאי או כל נכס אחר, מוטל מס רכישה על הרוכש. כלומר, בכל עסקה כזו בנוסף לתשלום אשר נדרש מהרוכש בעבור הנכס, עליו להוסיף גם מס זה לרשויות השונות, כפועל יוצא של הליך הרכישה. 
 
כיצד נקבע גובהו של מס רכישה?
גובהו של מס רכישה הוא אינו קבוע, והוא תלוי במחירה של העסקה. מס זה למעשה אינו מהווה אחוז מסוים מהסכום הכולל של העסקה, אלא נקבע בצורה מדורגת. בהתאם לשינויים במדד מעדכן משרד האוצר פעם בשנה את המדרגות השונות לתשלום, ובהתאם לפרסום זה יודע הרוכש כמה עליו לשלם על הנכס. רבים מסתייעים בשירותיו של עורך דין מקרקעין על מנת לבצע חישוב מס רכישה אותו הם נדרשים לשלם. 
פרמטרים שונים לחישוב מס רכישה:

·     סוג הנכס: האם מדובר בדירת מגורים, במשק חקלאי, בבניין או בדירת מגורים נוספת. אם בעל הנכס מתכוון למכור את הדירה השנייה שברשותו במהלך השנתיים הקרובות, מחושב סכום המס כאילו מדובר בדירה ראשונה.
·     אופן קבלת הדירה: האם בעל הנכס מקבל את הדירה ללא תמורה מבן משפחה אחר, מבן זוג או מהורה.
·     נכות: אזרחים אשר מוגדרים כנכים יחויבו במדרגת מס נמוכה יותר.
·     עולה חדש: עולם חדשים זכאים לשלם מס נמוך יותר, כאשר עולה חדש נחשב ככזה אם הוא גר בארץ פחות משבע שנים.
·     משפחות שכולות: בני משפחה שכולה, יתומים עד גיל 40, אלמנה או הורים שכולים, כתוצאה מפעולות איבה, זכאים להטבות בתשלום המס.


דרכים לחישוב מס רכישה
ניתן למצוא ברחבי הרשת מחשבונים שונים אשר מבצעים חישוב מס רכישה בצורה טובה ויעילה, על ידי הזנה של מספר פרטים פשוטים על סטטוס האזרח.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה