יום שני, 10 במרץ 2014

עורך דין אזרחי



מה התפקיד של עורך דין אזרחי?

אם אתם מעוניינים בייצוג בבית המשפט, הרי שיש להניח שברוב המקרים, אתם זקוקים לסיוע של עורך דין אזרחי. בעצם, בסדרי הדין בישראל, יש שני סוגים מרכזיים. הראשון הוא סדר הדין הפלילי, אשר מיועד לאנשים שעברו על החוק. הסדר השני, הנפוץ יותר, הוא סדר הדין האזרחי. תחת סדר הדין האזרחי אפשר למצוא שפע עצום של נושאים שונים. יש לזכור שאם בסדר הדין הפלילי, זוהי המדינה שתובעת את הנאשם, הרי שבמקרה של סדר הדין האזרחי, כל אדם שוכר עורך דין אזרחי, ומדובר על שני צדדים שבאים בקובלנה אחד כלפי השני.



אז איך עורך הדין מסייע?

סדר הדין האזרחי הוא עצום ומורכב. אדם אשר לא מקבל את הסיוע של עורך דין אזרחי, ככל הנראה יפסיד בוודאות במשפט, משום שבסדר הדין האזרחי יש מאות, אם לא אלפי סעיפים שונים שצריך להכיר - וזאת בכל תחום בנפרד!  גם אם נראה לכם שיש לכם טענות מבוססות למדי, הרי שכל עוד אינכם מכירים את סדר הדין, וידועים כיצד להציג את הדבר בפני בית המשפט, קשה מאד להניח שתצליחו להוכיח את טענתכם.
מעבר לכך, עורך דין אזרחי יוכל להסביר לכם גם את המצב שבו אתם נמצאים - האם יש בסיס עבור התביעה שלכם, במידה ונתבעתם - האם וכיצד תוכלו להגן על עצמכם. חשוב מאד לציין שבניגוד לסדר הדין הפלילי, אזי בסדר הדין האזרחי, קשה לקבוע למי יש יותר סיכוי לנצח, ולכן לערך הדין של כל צד - יש השפעה משמעותית על המשפט.


לא להתפשר בבחירת עורך הדין

במידה ואתם מעוניינים לבחור עורך דין אזרחי, כדאי כמובן להקדיש לכך את הזמן המתאים. זכרו שהבחירה של עורך דין אזרחי לא נעשית בנקל. לבחירה של עורך הדין תהיה השפעה מכרעת על המשך חייכם - ועל השאלה האם תוכלו לקבל פיצויים שונים מהצד השני, או שתצטרכו לשלם סכומים גבוהים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה