יום ראשון, 16 במרץ 2014

חברה במצב חירום



אף מנהל של חברה או של עסק לא רוצה לחשוב על החברה שלו בתור חברה במצב חירום, אך יחד עם זאת, מנהל שלא יחשוב על כך ולא יכין את עובדיו לקראת מצבי חירום עלול להצטער על כך מאוד. מצבי חירום יכולים להתרחש בגלל לא מעט סיבות במדינה כמו ישראל, כי מצד אחד קיים האיום הביטחוני ומצד שני קיימים איומים גיאוגרפיים כמו רעידות אדמה וכדומה. 

הכנת הנהלים
כל חברה במצב חירום יכולה להגיב טוב יותר או פחות, ולמעשה אחד מהדברים שקובעים האם התגובה תהייה מספיק טובה, זה קיומם של נהלים ברורים. נהלים עבור חברה במצב חירום אי אפשר לכתוב לבד, ובהחלט צריך לפנות אל אנשי המקצוע בתחום שיוכלו לסייע לכל מנהל בכתיבת הנהלים האלה. כל חברה עלולה לסבול ממצבי חירום אחרים ולכן נהלי החירום באזורים שונים הם אינם דומים.

תרגול
אם יהיו קיימים נהלים של חברה במצב חירום והכול יהיה כתוב, ואם אפילו העובדים יידעו על קיומם של נהלים כאלה אך מעולם לא יתרגלו אותם, לא יהיה בהם כל טעם. לכן חשוב ביותר לא רק לכתוב את הנהלים השונים אלא גם לתרגל את התגובה של כל העובדים בשעת חירום, כי ככל שכולם יהיו מתורגלים יותר כך התגובה תהייה טובה יותר. 

קבלת עזרה בהכנת החברה למצבי חירום
חברה במצב חירום צריכה לדעת איך להגיב, ועל מנת שאפשר יהיה להגיע למצב כזה כדאי יהיה להזמין את המומחים בתחום ולקבל מהם עזרה. זו לא חייבת להיות רק עזרה בכתיבת הנהלים כי זו יכולה להיות גם עזרה פרקטית באימונים ובקבלת החלטות נכונות בנושא, ולכן זה מומלץ לכל אדם שמנהל ארגון או חברה בסדר גודל גדול. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה