יום שבת, 2 במאי 2015

נוהל גילוי מרצון החדש



כיצד פועלים תחת נוהל גילוי מרצון החדש?

נוהל גילוי מרצון החדש חל על שורה ארוכה של עבירות מס. הוא מיושם על ידי רשות המיסים, המעודדת נישומים, עוסקים, יחידים ובעלי תפקידים לתקן דיווחים ולדווח נתוני אמת. הנוהל הוא חלק חשוב במאבק של רשות המיסים בהעלמות מס. האינטרס של רשות המיסים הוא למצות את הדין עם האשמים, אך להשאיר מקום להעברת דיווחים וביצוע תיקונים. רשות המיסים גיבשה את הנוהל החדש בתיאום עם פרקליטות המדינה והיא מתחייבת לא לנקוט הליכים פליליים נגד מי שיבצע את הגילוי לפי התנאים.
מלבד התנאים לביצוע נוהל גילוי מרצון החדש, נישומים צריכים להכיר את דרך הפעולה. רשות המיסים מחייבת הגשת בקשה לסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין. זהו הגורם היחיד המוסמך לאשר בקשה עבור נוהל גילוי מרצון החדש. במקרה והוגשה בקשה לגורם אחר, עליו להעביר אותה לסמנכ"ל הבכיר על מנת לסיים את הטיפול. 




אילו מסמכים מצרפים לבקשה?

הטיפול של רשות המיסים בנוהל גילוי מרצון החדש כפוף לתנאים ברורים. הבקשה צריכה להיות כנה ולכלול את כל המידע הרלוונטי. המסמך המוגש לרשות כולל את שמות המבקשים, שנות המס הרלוונטיות לגילוי מרצון, מקור ההכנסה, פירוט סכום ההכנסה שהושמטה ואומדן המס הדורש תשלום. לבקשה יש לצרף טופס חתום על ידי המבקש ובמידת הצורך גם ייפוי כוח.
במידה והגורם המוסמך מוצא כי הבקשה עומדת בתנאים של נוהל גילוי מרצון החדש, עליו להודיע על כך למבקש. הוא מפנה את הבקשה לגורם האזרחי הרלוונטי והוא קובע את סכום המס לתשלום. הגורם האזרחי יכול להיות פקיד השומה, ממונה תחנת המע"מ, מנהל מיסוי מקרקעין, גובה מכס ועוד. אלו גם הגורמים המתנהלים מול המבקש עד תשלום מלוא סכום המס המאושר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה