יום שני, 13 ביולי 2015

מכירת זהב במזומן



כל מי שיש בידו זהב שאינו בשימוש כמו זהב בתכשיטים (טבעות, שרשראות, שעונים ועוד) יכול לבצע מכירת זהב במזומן ולקבל בתמורה לתכשיט שלא נמצא בשימוש כסף מזומן. מכירת זהב במזומן מתאימה לכל אחד. היא מתאימה למי שנמצא במצב כלכלי לא טוב ורוצה לשפר אותו והיא מתאימה למי שמגלה חפצים ותכשיטים לא שימושיים בביתו ורוצה להפוך את מה שלא נחוץ לו לכסף מזומן.

אלו סוגי זהב אפשר למכור
הזהב הוא חומר יקר ויוקרתי והוא לא מאבד מערכו (להפך, ערכו נוטה לעלות עם השנים). כשמבצעים מכירת זהב במזומן השיקולים שנכנסים למכירה אינם איך נראה הזהב ובאיזו צורה הוא מגיע אלא כמה הוא שווה מבחינת איכותו (קראט) ובחינת משקלו בגרמים בודדים.

היכן מבצעים את מכירת הזהב
את מכירת הזהב רצוי לבצע רק במקום המתמחה ברכישה שלו. השלבים במכירה מתחלקים לשלושה. בשלב הראשון יוצרים קשר עם המקום שרוכש את הזהב ומבררים פרטים על אודותיו, בשלב השני מגיעים עם הזהב ומבצעים הערכת שווי ובשלב השלישי מבצעים את העסקה ובמידת הצורך מתמקחים גם על גובה התשלום. בכל מקרה מומלץ לבצע מכירת זהב במזומן ולא באמצעי תשלום אחר ולהבטיח בכך את קבלת התשלום מיד.

מה כדאי לברר מראש
עוד לפני שמתחילים לבצע את עבקת מכירת הזהב מומלץ מאד לברר פרטים על העסק או האדם מולו תבצעו את העסקה. היום קל מאד לברר פרטים על כל עסק מהאינטרנט או להתרשם בשיחה ראשונית ובבירורים הראשונים מומלץ לבדוק שרוכש הזהב יודע לבצע הערכת שווי ראויה ומוקפדת וכן לברר שאפשר לבצע מכירת זהב במזומן. לרוב, נהוג שהרוכשים קונים את הזהב במזומן ובשום אופן אין להסכים לתשלומים בצ'ק דחוי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה