יום שבת, 25 ביולי 2015

עסקים משפחתיים



עסקים משפחתיים

כיום, למעלה ממחצית מהעסקים הנסחרים בבורסה הם עסקים משפחתיים. גם העסקים הקטנים יותר הם עסקים משפחתיים, להם ניתן למצוא הרבה מאוד יתרונות. עסק משפחתי הוא הזדמנות ליצירת עסק עם כימיה מושלמת, עסק שבו כל אחד מסור למען ההצלחה המשותפת. יש הרבה סולידריות בעסק משפחתי, מטבע הדברים. הרצון הוא התגייסות למען שם החברה, שהופך בין רגע לשם המשפחה. עסק משפחתי מאפשר פיתוח גדול הרבה יותר גדול מעסק רגיל. פוטנציאל הצמיחה המשותפת הוא אדיר בעסקים מסוג זה. בנוסף, גם באופן אישי כל אחד יכול למצוא את מקומו טוב יותר, כך שפוטנציאל ההתפתחות האישי בעסק משפחתי הוא גם גבוה במיוחד.


התגברות על בעיות של עסקים משפחתיים

בכל משפחה עלולות להתעורר בעיות במערכת היחסים המשפחתית או במערכת יחסים בין מספר בני משפחה. גם בעסקים יכולות להיות בעיות רבות. כל עובד צריך למצוא את מקומו בעסק, וזה עלול להיות קשה. גם בשאלות על העסק באופן כולל, אנשים שלוקחים חלק בעסק יכולים להיות בעלי מטרות שונות. יכול להיות מצב בו עובדים שונים רוצים לקחת את העסק לכיוונים שונים, להיפתח לשווקים חדשים, לתת שירותים חדשים, מוצרים חדשים... לכן, בעסק משפחתי, בשילוב קונפליקטים משפחתיים וקונפליקטים עסקיים עלולות להתעורר בעיות. כמעט ובלתי אפשרי למנוע זאת, לכן נצטרך לפתור אותן. צריך להסתכל על ההיסטוריה המשפחתית, על ההווה, ולראות מה ניתן לעשות כדי להגיע לעמק השווה. מכאן הדרך לפתרון סלולה.



שאיפות לעתיד של עסקים משפחתיים

בשונה מעסק רגיל, עסקים משפחתיים הם בעלי פוטנציאל גדול מאוד לתפניות פנימיות. צריך לקחת זאת בחשבון וכל פעם שמזהים אופציה להתפתחות פנימית, יש לחשוב על סידור. התפתחויות לדוגמא:
·         הצטרפות ילדים למערך הניהול
·         הורים הרוצים להפחית את מעורבותם
·         כל משפחה והסוגיות הרלוונטיות לה


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה