יום שני, 17 באוגוסט 2015

לוחמת סייבר


מהי לוחמת סייבר וכיצד ניתן להתגונן מפניה
 
לוחמת סייבר הינה פעולת התקפה אשר מבוצעת על ידי מדינה או ארגון טרור כדי לגרום לנזק למערכות ממוחשבות של האויב שלהן, או כדי להשתמש במערכות המחשוב של אויביהן על מנת לגרום להם לנזק. לוחמה כזו כוללת בתוכה פריצה לאתרים ממשלתיים וגרימת נזקים למערכות המיחשוב, תוך שימוש במידע הנמצא באתרים אלו. כך נראית הלוחמה במאה ה 21, והיא יכולה להיות מסוכנת ביותר, במיוחד במקרה של התקפה על מערכות המחשוב האחראיות על מתן שירותים בסיסיים במדינה. במקרה כזה יכול להגרם נזק רב ואובדן לרכוש רב.

סוגי לוחמת סייבר

לוחמת סייבר יכולה להתרחש בכמה אופנים, הפגיעה יכולה להיות פגיעה בתשתית מערכות המחשוב והריסתן על ידי פריצה של האקרים למערכות, או באמצעות שימוש במידע הנמצא במערכות ממוחשבות אלה, בין אם מדובר במידע על אנשים פרטיים, מידע על ארגונים שונים, פרטיים או ממשלתיים. לוחמת סייבר אם כן, כוללת בתוכה גם כניסה לחשבונות הדואר האלקטרוני וגניבת פרטי חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי וכל מידע מסווג אחר. 

כיצד מתגוננים מפני לוחמת סייבר

מדינות מתקדמות רבות משקיעות משאבים רבים על מנת למגן את מערכות המחשבים שלהן ושוכרות לשם כך כח אדם איכותי, על מנת ללמוד את התחום ולפתח מערכות אבטחת מידע מתקדמות. אחת הדרכים ליצור הגנה רחבה מפני לוחמת סייבר היא ליצור תשתיות ממוחשבות אחידות לשירותים המסופקים על ידי המדינה כמו גם ליצור מערכות ממוחשבות לשעת חירום אשר תהיינה אף הן אחידות. בנוסף, כל אזרח פרטי יכול להתגונן מפני לוחמת סייבר על ידי החלפת סיסמאות האינטרנט שלו באופן שוטף, המנעות מכניסה לאתרי אינטרנט לא מוכרים והתקנת תוכנת אנטי וירוס במחשב הביתי או המשרדי. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה