יום ראשון, 16 באפריל 2017

מהו מענה טלפוני?


מדובר בשירות נפוץ בשנים האחרונות, בו על מנת לקבל לקבל סיוע או מידע מתקשר אדם מהטלפון הפרטי לחברה או למשרד הרלוונטיים. לרוב מופנה המתקשר למשיבון אוטומטי בו הוא מקיש כי ברצונו לקבל מענה טלפוני. בשלב זה מורמת השפורפרת במשרדו של נציג השירות. הנציג מציג את עצמו ושואל כיצד יוכל לעזור. בשלב זה יוכל המתקשר לפרט את הבעיות שנתקל בהן מול החברה או המשרד, והנציג ייעזר בידע האישי שלו, בהדרכתו, ספריו והמחשב שלו על מנת לספק למתקשר תשובה שתשביע את רצונו. בנוסף, בשנים האחרונות החל להופיע השימוש במענה מוקלט. משמעות הדבר היא כי תשובות לשאלות רבות הוקלטו, ובעת בחירת השאלה הרלוונטית ישמע האדם את התשובה מוקלטת. 
 
קיימים שירותי מענה בעלי אופי שונה
חברות רבות מקיימות את שירות של מענה טלפוני. בשל השוני הרב ביניהן ובין השירות שהן מספקות, אך טבעי ששירות שונה יביא למענה טלפוני שונה. כאשר נתקשר למשרדים ממשלתים וציבוריים, ברוב המקרים נקבל מענה שהוא אינפורמטיבי, וכולל מידע על פרוצדורות שונות, נהלי הרשמה וזמני פתיחה של המשרדים. מנגד, כאשר נזדקק לעזרה טכנית, לרוב אצל ספקיות או חנויות של מוצרי אלקטרוניקה, אופי התמיכה שנקבל יהיה טכני. במצב כזה סביר שנצטרך לסקור את מכשיר החשמל הבעייתי, להשיב על שאלות הכוונה לגביו ואולי לכבות ולהדליק מספר כפתורים. במענה טכני הנוגע למכשירים המקבלים מידע דרך האינטרנט, נפוץ שנותן השירות מסייע אף הוא מרחוק בשינוי הגדרות כלשהן. כמו כן ישנם עסקים שונים אשר מספקים שירות מענה טלפוני מסביב לשעון הזמין 24 שעות ביממה.
כיצד מומלץ לנהוג בעת מענה טלפוני?
במקרים רבים, נתקשר לקבלת מענה טלפוני כאשר אנו במצב לחוץ ואף נרגן. עם זאת, חשוב לזכור כי על מנת לקבל סיוע מועיל ואכפתי, עלינו לשמור על הנימוס והסבלנות בעת שנותן השירות מסייע לנו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה