יום שני, 24 באפריל 2017

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אחראי על ביצוע בדיקות הבוחנות את כשירותם של נהגים לנהיגה בכלל ולנהיגה בכלי רכב מסוגים מסוימים, בפרט. ההפניה אל המכון נעשית על ידי משרד הרישוי, בית המשפט, משרד הביטחון, המוסד לביטוח לאומי, משטרת ישראל, סמכות רישוי צה"ל ורופאים – הכל בהתאם לסיבה בגינה נדרשות הבדיקות, העבר של הנהג ונסיבות המקרה.

אילו אוכלוסיות צריכות לעבור את תהליך הבדיקה במכון?
קיימים מצבים שונים בחיים בהם נהגים בפועל, נהגים לשעבר ונהגים פוטנציאליים מחויבים לעבור בדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בין המצבים השכיחים – נהגים שהיו בשלילה או שעברו תאונות דרכים, אנשים בעלי לקויות שונות המעוניינים לקבל רישיון נהיגה או לחדש אותו, נהגים מבוגרים – שעברו את גיל 70 (כשמדובר בנהג רגיל) או את גיל 70 (כשמדובר בנהג מקצועי, כגון נהג משאית או אוטובוס), אנשים המכורים לסמים או לאלכוהול והמורשעים בעבירות סמים ואלכוהול.

מהם שלבי הליך הבדיקה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
מי שחויב לעבור בדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יקבל זימון בעניין. הזימון יכלול פירוט של מועד הבדיקות, המסמכים שעליו להביא, הבדיקות שיש בהן צורך וכן שובר לתשלום אגרה, אותה יש לשלם לפני ההתייצבות לבדיקות בפועל. יצוין כי לא ניתן לקבל פטור מן האגרה ואף לא ניתן לבקש הנחה בגינה. לאחר קיום הבדיקות, העלולות לכלול, בין היתר, מבדקי אישיות ומפגש עם פסיכיאטר, התוצאות נשלחות לנבדק באמצעות משרד הרישוי, המקבל מידע חלקי בלבד – רק את ההחלטה הסופית, המהווה למעשה המלצה עבור משרד הרישוי. ניתן לקבל את הנימוקים לאותה החלטה, אולם לשם כך יש צורך לפנות אל המכון הרפואי בבקשה לחשוף מידע זה, בצירוף הצהרת ויתור על סודיות רפואית. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה