יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

עסקים למכירה



עסקים למכירה

עסקים למכירה תוך בדיקה של שני הצדדים

עסקים למכירה הוא אחד התהליכים הנפוצים ביותר ולא רק בישראל אלא בעולם המערבי. למרות שמיד כשאנו שומעים על עסק שנמכר אנו חושבים דברים שליליים כמו למשל שהוא לא הצליח או שהוא נקלע לחובות או לבעיות עם עבריינים אך למעשה מכירת עסקים מתבצעת בגלל סיבות אישיות או משפחתיות, בגלל חוסר ברק בעיניים להמשיך את פעילות העסק או פינוי הכסף למטרות אחרות. שני הצדדים מעוניינים להמשיך לקיים את העסק כאשר בעלי העסק הנוכחי ישמח שהוא ימשיך גם לאחר מכן וכמובן אותו קונה יידע שהעסק מוצג בפניו בשקיפות מלאה.




להכיר את הלקוחות הקיימים

עסקים למכירה הוא תהליך מפורט מאוד שחייב לכלול גם היכרו תעם הלקוחות הקיימים. קניית עסק בלי לקוחות היא קנייה הרבה פחות משתלמת כיוון שהעסק לא מרוויח ולמעשה כל עסקים למכירה כוללים בתוכם הצגה של כל הלקוחות הקיימים יחד עם הכנסות העסק. לאחר צפייה בדו"חות החברה ובחשבוניות שלה, הרווחים שגלומים בה יחד עם המחויבויות שיש לה יחליט הרוכש הפוטנציאלי אם הוא מסכים לעסקה או לא. בדרך כלל הלקוחות והכנסות החברה משפיעות גם על המחיר הסופי אך לא תמיד היחס יהיה שווה כאשר למחיר מתווספים גם נכסי החברה, המחזור השנתי ועוד. 

בדיקת אפשרויות מימון לרכישת העסק

אסור לשכוח שלמרות שעסקים למכירה נשמעת כמו עסק יותר פשוט מהקמת עסק חדש, עדיין יש צורך במימון העסק. כל עסק בסוף רוצה לצמוח ולשגשג עוד ועוד ויש התחייבויות לספקים או ללקוחות שלא תמיד אפשר לכסות מחשבון החברה. חשוב להבין שמימון החברה הוא חלק גדול מהעסקה בעסקים למכירה וכל אחד שנכנס לעולם העסקים עם עסק קיים צריך להבין האם הוא יוכל להשיג מימון בשבילה או לעמוד בהתחייבויות שלה לגופי מימון עם הלוואות קודמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה