יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

יועץ מיגון



מה זה יועץ מיגון?
כל בנייה של בניין ציבורי או פרטי בישראל כרוכה באישורים רבים ובבירוקרטיה. בין השאר, על הקבלן לוודא כי הבניין שהוא בונה עומד בכל התקנים ובכל הדרישות של משרדי הממשלה השונים. פיקוד העורף קבע כללים מסוימים, הקובעים איזה מרחב מוגן צריך להיות נגיש לכל סוג מבנה. מבנים ציבוריים למשל, נדרשים למרחב מוגן גדול העומד בתקנים המחמירים ביותר, ואילו בדירה פרטית לרוב יספיק חדר ממ"ד ממוגן העומד בתקנים פחות מחמירים. יועץ מיגון הוא מומחה לעניין שעובד יחד עם הקבלן ומוודא כי כל בנייה עומדת בתקנים של פיקוד העורף בצורה שתיטיב גם עם הקבלן ועלויות הבנייה.

כיצד לבחור יועץ מיגון מקצועי?

יועץ מיגון מקצועי הוא אדם המוכשר לתת ייעוץ בנושאים אלו. רוב יועצי המיגון הם בעלי תעודת הנדסאי או מהנדס בניין, מה שמאפשר להם לתת עצות פרקטיות וקונקרטיות באשר לאופן הבנייה של המרחב המוגן בכל מבנה. בנוסף, חלק מיועצי המיגון הם מילואימניקים של פיקוד העורף ובעלי ידע ספציפי באשר לאיומים במרחב הציבורי בישראל ולאופן בו הם משתנים בהתאם לסוג המבנה והמיקום הגיאוגרפי שלו. לכן, בחירה נבונה של יועץ מיגון מתחילה בראש ובראשונה בבדיקת ההכשרה שלו הידע המקצועי הרלוונטי שברשותו. שנית, חפשו פרויקטים או קבלנים אחרים שעבדו יחד עם אותו יועץ מיגון ובדקו המלצות של קולגות לגביו. לבסוף, דברו עם יועץ המיגון הרלוונטי ובדקו כי השכר שלו עומד במסגרת התקציב של הבנייה.


יועץ מיגון אינו רק יועץ

מעבר לעבודת הייעוץ באשר לאופן הבנייה המומלץ של המרחבים המוגנים בכל סוג מבנה, יועץ מיגון יכול לסייע רבות בכל הנוגע לבירוקרטיה הנדרשת לקבלת האישורים המתאימים. הדבר נכון הן בבנייה של בניינים חדשים מהיסוד והן בשיפוץ ובשיפור מיגון של בניינים קיימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה