יום שלישי, 23 בינואר 2018

כיצד מתבצע אבחון סרטן העור



אבחון סרטן העור מתבצע על כמה חלקים כאשר תחילה יש צורך לבחון את הסימנים המקדימים על גופכם. חשוב לציין שבכל מקרה מומלץ להגיע לבדיקה אצל רופא עור מומחה לכל הפחות פעם בשנה ויש כאלו שנמצאים בקובצות סיכון, כמו למשל בהירי עור, אנשים עם נמשים רבים או אנשים שעובדים זמן רב בשמש במהלך שגרת יומם, ולהם מומלצת בדיקה כל חודשיים. חשוב לציין שזה משתנה בהתאם למספר פרמטרים אחרים כמו רמת המודעות, הזמן הפנוי וכולה. האבחון מתבצע על ידי צפייה בנקודות חן של המטופל על ידי רופא וכמובן על ידי מכשור רפואי מקצועי כמו דרמוסקופ.

מה השלב הבא אחרי האבחון?
אחרי אבחון סרטן העור ע"י רופא ולאחר בדיקת דרמוסקופ שצופה אל הרקמות העמוקות יותר בעור, יש לבחון את המצב באמצעות הסרה של נקודת החן במידת הצורך ובהמלצת רופא. ההסרה תאפשר לבדוק את התאים באופן מעבדתי כך שיהיה אפשר להבין האם מדובר בגידול שפיר או גידול סרטני. במידה ומתגלה כי מדובר בגידול סרטני יש צורך לבדוק את כל שאר הנקודות החשודות בגוף באופן מעמיק יותר ולבצע אבחון מקיף שיבחן האם יש גרורות סרטניות במקומות אחרים בגוף ומה גודל הגידול. כך יהיה ניתן לקבוע את שלב המחלה ואת הטיפול הנדרש שיכול לכלול הקרנות וכריתות. 

כיצד אפשר להימנע מהבעיה?
אם אבחון סרטן העור נשמע לכם מסובך ואם הטיפול נשמע לכם עוד יותר מסובך, יש בשורה אחת טובה והיא המניעה, שהיא הדבר הכי פשוט לביצוע. כדי לא להיכנס לכל הבלגן הזה שמסביב לסרטן העור כל מה שצריך לעשו תזה להימנע מקרינת השמש וגם במידה ואתם נחשפים אליה, תמגנו את גופכם כראוי עם קרם הגנה, כובע וכמובן שהות מבוקרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה