יום שלישי, 6 בפברואר 2018

הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – המוסד הממונה על רפואה תעבורתית
רפואה תעבורתית היא למעשה סוג מסוים של רפואה מונעת, שבה גורמים רפואיים מנתחים מצבים רפואיים מסוימים שהם המקרים המגיעים אליהם, ומחליטים בהתאם לכך האם המצב הרפואי בכלל מאפשר לאותו אדם לעלות על ההגה בצורה בטוחה מבלי להוות סכנה לעצמו ולסביבתו, ובמידה וכן, האם ישנן התאמות שונות שצריך לבצע בכלי הרכב בכדי לאפשר את הנהיגה בו. בישראל, המוסד הממונע על הרפואה התעבורתית הוא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שפועל מטעם משרד הבריאות אך סמכויותיו הן רלוונטיות בעיקר בהקשרים של משרד התחבורה ומשרד הרישוי.

מה הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שידוע גם בתור המרב"ד, הן בשלילת רישיונות נהיגה ובהתאמה של כלי רכב לצרכים של בעלי מוגבלויות. הוועדות המקצועיות של המרב"ד מתכנסות ודנות במקרים השונים המגיעים אליהן, ומחליטות האם יש צורך בשלילה של הרישיון על בסיס אי התאמה אישיותית או רפואית, או שהנהיגה היא מותרת אך יש צורך בהתאמות שונות עבורה (כמו במקרה של בעלי מוגבלויות מסוימים). בהקשר זה, חשוב גם להבין שהמרב"ד לא תמיד צודק, ושישנם לא מעט מקרים של אנשים נורמטיביים שמצבם הרפואי בשליטה, אך המרב"ד בכל זאת מחליט על שלילת רישיונם.



אם אתם צריכים ייצוג מול המרב"ד, ודאו שאתם פונים לעו"ד שמתמחה בכך
שלילת רישיון נהיגה היא סנקציה דרסטית, שרלוונטית רק במצבים קיצוניים למדי של אדם שאכן מהווה סכנה לעצמו ולסביבתו כשהוא נוהג. לא כל המקרים של שלילת הרישיון על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הם כאלה, ובמידה וזה המצב אצלכם – אתם צריכים עו"ד מקצועי בתחום שייצג אתכם מול המרב"ד וישיג לכם את רישיון הנהיגה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה