יום שני, 22 בנובמבר 2010

חיים אחרים



חיים אחרים היא סדרה מדהימה, סדרה שמתעסקת בנושא הרגיש של דת, אמונה, מסורת, קהילה ולחץ חברתי. מעבר לכך הסדרה חיים אחרים מתעסקת באחד הנושאים הכי מעניינים שיש: המשפחה. בבית היהודי המשפחה היא המבנה החשוב ביותר, היציב ביותר וזה בעצם המבנה שאיפשר ליהודים לשרוד במשך אלפי שנים את ההיסטוריה הקשה.

חיים אחרים מציגה את הקשיים של בחור צעיר להשלים עם החיים הדתיים. לא תמיד מאמינים, לא תמיד מרגישים מחוברים ולא תמיד נהנים. מעבר לכך, הצצה אל העולם החופשי, אל עולם הריקודים היא כמו הצצה אל החופש, אל פתיחות ואל יצירה ללא גבולות. יש באומנות ובאומנות כל כך גופנית משהו טוטאלי וחופשי. לא סתם בחתונות של דתיים מפרידים בין גברים לנשים, אחרת כולם היו חוזרים בשאלה.

הרי לא קל להיות דתי, במיוחד לא בעולם של היום, בו כל אחד נחשף לכל כך הרבה אינפורמציה ומידע. פעם הרב שלך יכל לספר לך כל מיני סיפורים והיית חייב להאמין  לו. כיום עם חופש המידע אתה יכול לבדוק את דבריו של הרבי, להשוות את דבריו לדבריהם של רבנים אחרים. שלא לדבר על כך שקיום עם התקשורת העירנית, נחשפות שחיתויות בכל מקום במדינה, כולל בממסד הדתי. התופועות הללו מורידות מהקדושה של הממסד.

חיים אחרים


צריך להודות, הממסד, הקהילה, בית הכנסת והמשפחה המורחבת הם מבנים חזקים מאד ודי קשוחים. ישנם נורמות התנהות ונורמות לחיים בריאים. חיים אחרים מנסה להעביר לנו את הערכים, את חוקים ואת הציפיות שיש לכל משפחה דתית ממוצעת מהבן שלה. עוז זהבי נבחר לשחק את החוזר בשאלה שלא מעוניין לשתף פעולה עם הנורמות הללו ועם הלחץ הזה.

העולם החילוני הוא הניגוד ההפוך. חיים אחרים מציגה את הקיצוניות השניה: עולמם של אומנים שחיים מהאומנות ולא משתלבים במשק של המדינה. האומנות היא חופש מוחלט. אמן יכול לקום בבוקר ולעשות המון דברים: לאכול, לרוץ, להתאמן, לעשות אימוני ריכוז, גמישות ועוד.



עוז זהבי מצליח להכיל את המורכבות הרבה של הדמות שלו. חיים אחרים מראה איך בחור צעיר וסקרן נע קדימה ואחורה בניסיון להבין מי הוא ולאיזה עולם הוא יותר שייך. הסדרה חיים אחרים אינה מציאותית ב100% אבל אל תטעו! יש הרבה חבר'ה דתיים שמתמודדים בדיוק עם הדילמות האלו בשלבים שונים של החיים. החיים הם לא פיקניק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה