יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

חטופים 2


חטופים 2 והצלחת העונה הראשונה 

סדרת הדרמה חטופים 2 היא סדרת ההמשך לסדרה חטופים אשר סחפה מדינה שלמה אחריה אשתקד. הסדרה חטופים הפכה בין לילה לסדרת הדרמה המדוברת המדינה כשהיא מחזיקה בתואר סדרת הדרמה המובילה של שנת 2010. לסדרה היו 24.8% רייטינג ואין ספק כי נושא זה הצליח לעורר לא מעט שדים מארונות הדיון של השיח הציבורי סביב סוגיית החיילים החטופים במדינתנו.
מעולם לא הייתה סדרת דרמה אשר נגעה בנושא כל כך רגיש בצורה עניינית ונוקבת כמו זו, הסדרה הצליחה לגעת באספקטים הרבים של השפעות החטיפה והחזרה של חיילים אשר שהו בשבי, ההשפעה המדוברת היא עליהם ועל כל הסובבים אותם ויש לה השלכות רבות מספר בהן הסדרה עוסקת.

במה הסדרה חטופים 2 תעסוק ?

הסדרה חטופים 2 תעסוק בהמשך עלילותיהם של שני החטופים שנשארו בחיים, נמרוד ואורי. שניהם נלקחו בשבי ביחד עם חייל מילואים נוסף בעת מבצע בלבנון שכשל. החייל השלישי נהרג אך גם הוא לוקח חלק בסדרה כדמות עבר.
החטופים שהו בשבי במשך שבע עשרה שנים, הם חוו לא מעט קשיים בשבי ואין ספק כי קשיים אלו באים לידי ביטוי בחייהם הנוכחיים. נמרוד חוזר אל אשתו חזק ואיתן אך מבפנים הוא שבור, הוא נהנה לחזור למרכז העניינים בעוד אשתו נדחקת לפינה בה היא כבר לא מעוניינת להיות לאחר שנלחמה על החזרתו. היא אהבה להיות גם כן במרכז העניינים ואין ספק שעובדה זו מטילה צל על מערכת היחסים בניהם.

חטופים 2

אורי לעומת נמרוד מגלה כי אהובת נעוריו התחתנה עם אחיו, אהבתה מתעוררת כאשר היא פוגשת בו בשנית וזו מעוררת בעיות בנישואיה וביחסים בין האחים.
כמו כן, פסיכולוג צבאי מחוכם שם לו למטרה לגלות מה עומד מאחורי הגרסאות השונות של החטופים וזאת תוך התמקדות ברעיון שההתנהלות בשבי לא הייתה כשרה.

קצת על הדמויות :

הדמויות של חטופים 2 מורכבות עוד יותר מהעונה הראשונה, העלילה מן הסתם מסתבכת וזאת משום שרגשות עזים עולים מעל פני השטח וככל שהזמן עובר כך קשה לכל המעורבים להסתיר את רגשותיהם.
אנחנו יכולים לצפות ללא מעט בכי בסדרה חטופים 2, לתגליות רבות, להתפתחויות מרתקות בעלילה וכמובן גם לשמחות קטנות שהופכות סדרות כאלו לסדרות ששווה לעקוב אחריהן. 

נמרוד קליין יצטרך להתמודד עם העובדה שאשתו טליה היא לא אותה אישה שהכיר לפני שבע עשרה שנים, דמויות הילדים של החטופים מתפתחות, דמויות משנה הופכות לרלוונטיות יותר מתמיד וכמובן שהעלילה נהיית סבוכה ומרתקת במיוחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה