יום שני, 8 בספטמבר 2014

חומצה היאלורונית



חומצה היאלורונית היא גליקוזאמינוגליקאן לא גופרתי אניוני אשר מצויה בגוף האדם (וחיות נוספות) באופן טבעי. החומצה התגלתה בשנות ה- 40 של המאה ה- 20, החוקרים גילו כי מעבר לחשיבותה של החומצה בתרומתה לתקשורת הבין תאית בגוף, היא גם שומרת על נפח העור ועל הלחות שלו. למרות שהחומצה התגלתה לפני שנים רבות, רק בשנות ה- 90 של המאה הקודמת מצאו את הדרך להשתמש בה במגרים הרפואיים השונים וגם בקוסמטיקה.

מה קורה בגוף שלנו

הגוף שלנו מכיל באופן טבעי חומצה היאלורונית כאשר בכל רגע נתון שליש מכמות החומצה נמצא בהליך התחדשות. עם השנים העור שלנו מגיב לתופעות ההזדקנות השונות ונראה נפילה של העור וקמטים. תהליך ההזדקנות הוא הליך טבעי בחלקו כיוון שעם השנים העור מאבד את האלסטיות ומושפע מכוח הכבידה. אולם חלק מההליך נגרם בשל החיים המערביים וכך אנו שמים לב שיש השפעה של הפיח על העור, השפעה של התזונה ועוד. הגוף שלנו באופן טבעי מזדקן וכיוון ששנות חיינו הולכות ועולות, רובנו רוצים לשמור עליו צעיר כמה שיותר. חומצה היאלורונית אשר התפתחה עם השנים יכולה לעזור לנו להחזיר את העור למקומו.

שימוש בתכשירים קוסמטיים

חומצה היאלורונית יכולה להיות חלק מהטיפול הקוסמטי וניתן למצוא אותה בתכשירים קוסמטיים וכחלק מטיפולי הקוסמטיקה הרפואיים. לא בכל תכשיר קוסמטי אשר מיועד לעור הפנים יש חומצה היאלורונית וכאשר בוחרים בתכשיר לשמירה על פנים צעירות מומלץ לבחון כי אכן יש בו את החומצה הנדרשת.

טיפולים קוסמטיים רפואיים

החומצה לוקחת חלק בחומרים הקוסמטיים הרפואיים. החומצה ההיאלורונית נמצאת בשימוש לאחר שהתגלה שיש לה יכולת לספוג מים בכמות רבה ומכאן שהיא יכולה להעניק נפח לרקמה אליה הוזרקה. את הליך ההזרקה מבצע רופא בלבד שיש לו מומחיות באסתטיקה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה