יום שבת, 19 במאי 2018

מהי ועדת ערר על המרב"ד


המרב"ד הינו הגוף האחראי על קביעת כשירותם הרפואית לנהיגה של אנשים שונים
אנשים רבים מופנים אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או המרב"ד, אשר אחראי על קביעת כשירותם הרפואית לנהיגה. פעמים רבות החלטת המכון עלולה להיות שאדם מסוים אינו יכול להמשיך לנהוג, או שאינו יכול לנהוג על כלי רכב מסוימים. במידה וקיבלתם תשובה שכזו מן המרב"ד, ביכולתכם לערער עליה ובמקרים מסוימים אף לשנותה.
אז כיצד ניתן לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
  • פניה אל ועדת הערר: ועדת ערר על המרב"ד הינה ועדה שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחזיק בעצמו, ותפקידה לבחון בקשות ערעור המוגשות בנוגע להחלטות שהתקבלו בו. אל ועדה זו יכולים לפנות כל מי שמרגיש כי החלטת המרב"ד הינה הוגנת וכי היא פוגעת בו, וביכולתה לשנות את ההחלטות שהתקבלו במקרים מסוימים.
  • היעזרות ברופא: גם בכדי לקבל את הנימוקים המפורטים בנוגע להחלטה שהתקבלה במרב"ד וגם בכדי להגיש בקשה לערעור, מומלץ להיעזר ברופא. הועדה יכולה למסור או למגיש הבקשה או לרופא מטעמו את כלל המסמכים שהיו רלוונטיים לבחינת הבקשה, וכן מומלץ לצרף המלצת רופא מומחה להגשת הערעור.  
  • הגשת על פי הדרישות: את הבקשה יש להגיש בדואר בלבד, תוך שלושים ימים מקבלת תשובת המרב"ד, וכן יש לשלם אגרת טיפול או דרך אתר האינטרנט של המכון לרישוי או באמצעות שובר בדואר. בקשות אשר לא יוגשו בפורמט זה ישללו על הסף.
החלטות רבות של המרב"ד עוברות שינויים לאחר בחינה מחודשת של ועדת הערר
כוחה של ועדת ערר על המרב"ד הוא לשנות את החלטות המרב"ד ולעיתים קרובות בקשות המוגשות אליה אכן מתקבלות, לכן מומלץ להגיש בקשה בכל מקרה בו הרגשתם כי החלטת המרב"ד אינה הוגנת. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה