יום ראשון, 16 בינואר 2011

פנג שואי


הכול אודות פנג שואי ומשמעותו בעת עיצוב הבית המודרני :

הרבה אנשים שומעים את המונח פנג שואי ולא יודעים על מה למעשה מדובר. מכירים את ההרגשה שאתם נכנסים למקום כל שהוא ופתאום נוסכת עליכם שלווה, או להפך – תחושה לא נעימה ? בזה בדיוק עוסק הפנג שואי.

פנג שואי - הבית המודרני
פנג שואי היא תורה אש מבוססת על ההנחה כי האדם הוא חלק בלתי נפרד מהסביבה שלו ומכאן אנו למדים כי הסביבה משפיעה על בני אדם. הדרך בו חדר בנוי ומסודר יכול להשפיע באופן משמעותי על הרגשת האדם אשר נמצא בו ולכן חשוב לחשוב היטב כיצד לעשות זאת. 


מהיכן הגיעה תורת פנג שואי אל העולם המערבי ?

פנג שואי הנה תורה סינית עתיקת יומין אשר החלה את דרכה לפני למעלה מ – 6,000 שנים. היא הגיעה אלינו לפני כמה עשורים לאחר שהחלו לזרום אל המערב תורות שונות מהמזרח כגון המדיטציה ואומנויות הלחימה.
כשאנחנו מדברים על פנג שואי אנו מדברים למעשה על אמונות סיניות עתיקות המתבססות על שני מרכיבים – המים והרוח. המים מייצגים את כל הכוחות הנראים בחיינו, מדובר במים עצמם, באדמה ואף בבתים שלנו. הרוח מייצגת את הכוחות האנרגטיים אשר סביבנו וכאן אנו מדברים על חום, אור, אוויר ושמש.

המים והרוח אמורים להזרים את הצ'י (אנרגיית החיים), כשאותה אנרגיית חיים זורמת היטב היא למעשה משפיעה עלינו לטובה. דוגמא טובה לכך היא כשאדם מניח ארון קרוב לחלון או באמצע חדר וחוסם את הצ'י שנכנס מהפתחים השונים בבית, כאשר מזיזים את הארון ישנה תחושת הקלה גדולה וזאת משום שהאור נכנס, האוויר זורם ואנרגיית החיים עוברת בבית בצורה טובה.

מתי הוא הזמן הנכון לעשות שימוש בתורת פנג שואי ומהי הדרך הנכונה לעשות זאת ?

הזמן הטוב ביותר להשתמש בתורת פנג שואי היא בטרם בניית הבית שכן אז ניתן להתאים את הבית על פי התורה וליצור גן עדן של אנרגיות. המציאות מלמדת אותנו שמרבית האנשים רוכשים דירה כשהיא כבר בנויה ולכן יש להדגיש כי גם אז מומלץ לעשות שימוש בתורת הפנג שואי משום ששינויים קטנים יכולים ליצור אווירה מיוחדת במינה. 

טרם בחירת הרהיטים לבית וטרם הנחתם במקום הזמינו אדם אשר מתמחה בתחום זה (בדרך כלל מעצבי פנים למדים את התחום לעומק במהלך הכשרתם) והישמעו לעצותיו וזאת לאחר שווידאתם כי הוא קשוב לכם, לרצונות שלכם ולדרך שבה אתם רוצים שהבית יהיה מעוצב. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה