יום שישי, 6 בינואר 2012

צילום פורטרטים


צילום פורטרטים היא אמנות עדינה ומיוחדת שמצריכה ניסיון רב. לאורך שנים עברו, כל אדם שחפצה נפשו בפורטרט נאלץ ללכת לצייר ולשלם ממון רב. מאז המהפכה הדיגיטאלית כל אדם יכול לעשות זאת במצלמה ביתית, אך התוצאה לא תגיע למדרגה של צילום פורטרטים מקצועי. כדי לנסות ולהתקדם, אספנו כמה טיפים מהטובים ביותר בתחום והרי הם לפניכם:

תאורה

כאשר עוסקים בתחום של צילום פורטרטים בבית, חשוב מאוד לשים לב לאור מסביב. ההחלטה אם להשתמש באור שמש או אור חשמלי היא קריטית לצורת התמונה ולאיכותה. אור שמש ייתן לתמונה איכות טבעית, אך 
קל יותר לסמוך על אור חשמלי שאינו משתנה בעוצמתו וזוויתו.

ביגוד

כאשר ניסינו להגדיר מה עושה צילום פורטרטים לטוב ואיכותי יותר, אחת הנקודות שנתקלנו בהן היא הביגוד. במקרה של תמונה, כאשר האדם אינו מדבר, אפשר בהחלט להגדיר את המשפט: "הבגד עושה את האדם" כמוטו לאורך הצילום כולו. הבגד שיבחר המצולם ללבוש יוסיף נופך לתמונה, ויקבע איך המצולם ימתג את עצמו.


מרחב עבודה

בתחומים של צילום פורטרטים ותמונות בכלל, אחד הדברים החשובים הוא מרחב העבודה. אם נחליט צלם את האדם על רקע מעוטר ומעניין יתר על המידה, האדם יבלע במרחב. לכן כאשר נחליט על צילום פורטרטים ותמונות ייחודיות, ננסה ללכת על רקע חלק ככל האפשר. רקעים מומלצים לתחום הם פארקים וחופי ים, שבהם האדם בולט על פני השטח הריקים.

עבודה מהירה  

כאשר אנשים מתיישבים לסט של צילום פורטרטים ותמונות, קריטי לצלם מהר ולהתקדם. אדם שיושב מעל שלושים דקות על כסא עלול לאבד את הסבלנות הדרושה לתמונות מסוג זה. עלינו לדאוג לצילום מהיר ואיכותי, כאשר המצולם מפגין מעט שמחת חיים וחיוך חיובי.

עדשת זום

בצילום מסוג זה אנחנו רוצים להשיג תמונה קרובה, אך לתמונה כזו יש לעיתים חסרונות. צילום קרוב מדי יוצר עיוותים בפנים, מה שיגרום להפך מהמטרה שנסינו להשיג. על כן חובה לצלם בעדשת זום, המסוגלת להתמקד גם ממרחק גדול. עדשה כזו תוציא מהמצולם את המיטב, ותשיג את מטרת הצילום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה