יום ראשון, 15 בינואר 2012

טיול לאנטארקטיקה



אומנם והיא נחשבת למקום הקר ביותר על פני כדור הארץ, אנטרקטיקה היא גם המקום היפה והמרהיב ביותר שיש. זהו מקום בו האדם הוא רק אורח ובעלי המקום האמיתיים הם רבבות הפינגווינים, הדובים הלבנים, הלווייתנים, אריות הים והציפורים. הוא ממוקם כ- 1,000 קילומטרים דרומה מהעיר הדרומית ביותר על פני כדור הארץ ומהווה את אחד היעדים התיירותיים הנחשקים.

גם התיירים הישראלים לא מוותרים על ההזדמנות לבקר בה וכיום אפשר למצוא בארץ מגוון רב של חבילות טיול לאנטארקטיקה. טיולים אלה מציעים להם חוויה מרתקת שאין כמותה, לעולם בלתי נודע קסום ועוצר נשימה.

טיול לאנטארקטיקה – אודות המקום

אנטארקטיקה ממוקמת בחלקו הדרומי של כדור הארץ ומשתרעת על שטח של 14 מיליון קילומטרים. ברוב ימות השנה היא מכוסה בקרח, גם 99% משטחה הוא קרח וזו הסיבה כי היא נחשבת למקום היבש והקר ביותר בעולם (הטמפרטורות יכולות להגיע למינוס 65מעלות) , עם עוצמת רוח החזקה מכל שאר היבשות.

באנטארקטיקה אין תושבי קבע, מלבד כ- 50 תחנות מחקר בינלאומיות השייכות ל- 12 מדינות שונות עם כ- 5,000 מדענים. היא שייכת לכמה מדינות: ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, אוסטרליה, ניו זילנד, נורבגיה ובריטניה. 

טיול לאנטארקטיקה


טיול לאנטארקטיקה – איי פוקלנד

אחת התחנות בהן עוברים המטיילים במסגרת של טיול לאנטארקטיקה הוא האי פוקלנד. האי משמש למעין תחנת מעבר בין הציוויליזציה לבין עולם הטבע הלא נודע. האי נמצא בריבונות של בריטניה אם כי ארגנטינה גם היא טוענת לבעלות על המקום. כך או כך, זהו מקום בו תפגשו כמות עצומה של בעלי חיים: אלבטרוסים, שחפים, פינגווינים, כלבי ים, פילי ים, דובים ואחרים. חלקו הדרומי של האי מאופיין בצוקים רבים ובחלקו המערבי יש חופים חוליים עם מים נקיים וצלולים, דיונות של חול ועשב גבוה.

טיול לאנטארקטיקה – איי ג'ורג'יה

התחנה השנייה בה עוברים המטיילים הוא האי ג'ורג'יה, שגם הוא שייך לממלכת בריטניה. זהו אי קטן ומרהיב ביופיו המתנשא לגובה של 3 קילומטרים והוא מוקף בעשרות קרחונים הגולשים ממרומי ההרים. הם יוצרים מפרצי קרח מרשימים ומשמשים למקום מושבים של בעלי כנף רבים, כלבי ים וחיות אחרות, ביניהם הפינגווין הקיסרי בעל צוואר כתום ומבריק. בעבר המקום שימש גם לציידי לווייתנים וכלבי ים.

להבדיל מכל שטח אחר באנטארקטיקה באי הזה מתגוררים בדרך קבע (רק בחודשי הקיץ) שני נתינים בריטים המנהלים והשומרים על המקום. יש בו מוזיאון, כנסיה וקברו של מגלה ארצות הנודע שקלטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה