יום שישי, 20 בינואר 2012

ניתוח טכני


ניתוח טכני זו שיטה לניתוח כלכלי. בשיטה זו על ידי תנועת שערים ישנה ניתן לחזות ולהגיע לתנועת מחירים עתידית. בשוק ההון משתמשים הרבה מאוד בכלי כלכלי זה. שיטה זו עובדת על ידי מספר גרפים כאשר העיקרי הוא גרף המניה המייצג תנועות שערים קודמות. על סמך תנועת השערים הזו, תוך התחשבות בנתונים נוספים ניתן לתת הסתברות של מגמת הנכס בעתיד.

ניתוח טכני – מידע כללי ושאלות נפוצות

ניתוח טכני - היסטוריה
ניתוח טכני הוא כלי עתיק אשר העקרונות הראשונים שלו נוצרו כבר לפני מאות שנים. הפעמים הראשונות שבהן אנו מוצאים ניתוח טכני הם אצל ההולנדים במאה השבע עשרה באופן בסיסי ביותר. לאחר מכן תורת הניתוח הטכני התפתחה ועברה לאסיה וסביבותיה.

ניתוח טכני- מאפיינים
זיהוי תבניות, ממוצעים נעים, פארבוליק סר, רגרסיה ליניארית, סטיות תקן על פי סטייה מהממוצע, מדד העוצמה היחסית, רצועות בלוינגר, מדד התנועתיות ועוד.

ניתוח טכני - עקרונות
על פי טענותיהם ומחקרים של המנתחים הטכניים אנו נוכחים לדעת כי מחיר השוק משקף את כל המידע הרלוונטי הדרוש על השוק בשלב מסוים.



מנתח טכני נוטה להאמין כי המחירים זזים במגמות מדודות לאותו כיוון, מלמעלה למטה או מצד לצד. אין תזוזה של המחירים באופן דרסטי מלמעלה הצידה או ההפך.

המנתח הטכני מאמין כי המשקיע חוזר על אותם פעולות. אותה התנהגות. המחקרים מראים כי המשקיע מושפע מתנודות השוק באופן ישיר ומה שהיה בעבר הוא גם מה שיהיה בעתיד, כמובן הכול בהתאם למצב השוק.

ניתוח טכני – האם זה עובד?

לנושא של הניתוח הטכני יש שיטות רבות מאוד ומגוונות. יש המאמינים בתורה זו בלב שלם ובטוחים כי היא תחזה להם את העתיד אך יש גם רבים המפקפקים בה. הטוענים כי מנתחים שונים עשויים להגיע לתחזית שונה בעליל עבור אותו נושא.

חוקרים רבים מתנגדים לשיטה זו של הניתוח הטכני וטוענים כי על ידי גרפים אין אפשרות לחזות את העתיד, מפני שהעתיד אינו מדע מדויק. על מנת שהניתוח הטכני אכן יצליח, חובה להיעזר במנתח טכני מנוסה ביותר אשר מכיר את הנושא על בוריו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה