יום שלישי, 22 במאי 2012

קונספירציה


קונספירציות - כיצד באמת התרחשו פרשיות בעולם

לאורך השנים נרשמו בהסטוריה אירועים ופרשיות אפלות, מורכבות, סודיות ומגוונות. חלקן קרו סביב נושאים פוליטיים, חלקן סביב עולם הזוהר והשואו ביזנס. מאחורי כמעט כל אחת מהפרשיות האפלות האלה, נבנתה הקונספירציה, תיאורית קשר שלמה, עם הטענות כי הדברים ממש לא קרו כפי שהוצגו בפני הקהל הרחב, המקומי והעולמי. חלק מהקונספירציות הן משעשעות על גבול הבלתי הגיוניות ממש, אחרות דווקא פותחות פתח למחשבה, שאולי יש דברים בגו, והדברים לא באמת קרו באופן בו הוצגו לקהל הרחב. אחת התאוריות הנוקבות, אם לא הכואבות ביותר, היא הקונספירציה מאחורי נפילת מגדלי התאומים בארה"ב.

כואב ונוקב

ביום 11 בספטמבר, בשנת 2001, התבצעה השתלטות של טרוריסטים השייכים לארגון אל קעידה על מטוסי נוסעים בארה"ב. אלו הובילו אותם היישר אל מגדלי התאומים בעיר ניו יורק, ואל בניין הפנטגון בעיר וושינגטון. בנייני התאומים קרסו כליל, מבנה הפנטגון נפגע באופן משמעותי, ובפיגוע הטרור הקשה והגדול ביותר שידעה אי פעם ארצות הברת, נהרגו אלפי בני אדם.

איך זה קרה?

תיאורית הקשר טוענת כי פיגוע מסוג זה ובסדר גודל שכזה, יכול להניב רווחים רבים לגורמים שונים בארצות הברית, ביניהם תעשיית הנשק שתשגשג עקב המלחמה שוודאי היה כי תפרוץ לאחר פיגוע שכזה, והלגיטימציה שיקבל בטחון הפנים לפקח ולהגן על אזרחי ארצות הברית. העובדה כי אכן פרצה מלחמה מייד לאחר מכן, רק חיזקה את התאוריה הזו של חלק, יש לציין קטן, מהציבור האמריקני, שטען כי אותם טרוריסטים קיבלו סיוע מבפנים.


מהדקים את הקשר

קונספירציה זו ניסתה להתבסס על עובדות שונות, ביניהן הטענה כי בניין גדול כמו בניין התאומים לא יכול לקרוס כליל רק בשל פגיעת מטוס בו, וכי רוב הסיכויים כי הוטמנו בבניין חומרי נפץ קודם להתרסקות. עוד נטען כי הפגיעה בבניין הפנטגון לא נראית כלל כפגיעה של מטוס מתרסק.

רוב רובו של הציבור האמריקני והעולמי לא תומך בתאורית קשר זו, ומאמין כי המעשה המתועב אכן נעשה על ידי ארגון מחבלים קיצוני, וללא כל עזרה מגורמים אמריקניים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה