יום שבת, 28 בדצמבר 2013

ניהול משברים בשעת חירום



כמה דברים שכדאי לדעת על ניהול משברים בשעת חירום

אומרים ש"יפה שעה אחת קודם", ויש לכך סיבה טובה. כאשר אירועים ארעיים כאלה ואחרים אשר מתרחשים בחיינו תופסים אותנו בלתי מוכנים, הרי שמן הסתם נראה כי אנחנו עלולים להתערער לחלוטין, ולהרגיש כי חלילה האדמה נשמטת מתחת לרגלינו ממש. על כן מטבע הדברים אין כל צל של ספק
כי רצוי שנתכונן מבעוד מועד ובאופן המיטבי לקראת שעת חירום, על המשברים והקשיים אשר מן הסתם היא עשויה לזמן לנו הלכה למעשה ברגעי האמת.

ניהול משברים בשעת חירום: פעולות מרכזיות אשר יש לבצע מראש

ניהול משברים בשעת חירום מצריך אם כן היערכות מוקדמת. את שעת החירום סביר להניח שלא נוכל למנוע. מלחמות ואסונות הם חלק מהמציאות האנושית, והם בטח שלא נשלטים על ידינו, בני האדם.
אולם, את ההשלכות של האסון או את המשברים שעלולים להתעורר בעקבותיו נוכל למנוע באמצעות היערכות מוקדמת ראויה. היערכות מוקדמת צריכה קודם כל לכלול הכנת תוכנית לשעת חירום. תוכנית כזו תפרוט את כל התרחישים האפשריים, תתאר את דרכי התגובה האידיאליות אליהם ולמעשה, תתווה מדיניות ניהול משברים בשעת חירום.
בהמשך, רצוי לגבש צוות ניהול משברים בשעת חירום, איתו ניתן יהיה לבחון את יעילות התוכנית שגובשה. צוות זה יתודרך בהתאם למדיניות שגובשה, כך שכל אחד מאנשיו יידע אלו הנחיות לתת לעובדים בשעת חירום, על מנת שיוכל להנהיג אותם טוב יותר. ניהול משברים בשעת חירום באופן אפקטיבי מצריך ביצוע של סימולציות שיידמו את "רגע האמת". במהלך הסימולציות הללו ניתן יהיה לבחון את תפקוד כל אחד מאנשי צוות החירום כולל את המנהל, כדי לדעת מה צריך לשפר ומה כדאי לשנות. 

על המשברים שיכול מצב חירום ליצור

מעבר לסכנה שהוא מציב לכל אחד מהעובדים, מצב חירום פוגע בעבודה השוטפת השגרתית, משפיע על המורל ויכול ליצור משבר של ממש אם הוא אינו מנוהל היטב. גיבושה של תוכנית ניהול משברים בשעת חירום, תרגול והיערכות לקראת מצב החירום יוכלו למזער את הנזקים העתידיים ולאפשר למנהל ולעובדים לחוש בטוחים יותר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה